Váš košík je prázdný
cover-1.jpg
Blog

Recept na úspěšný foodtruck? „Vaříme, na co máme chuť,“ říká Būcheck

, 3 minuty čtení

Původně bylo v plánu bistro. Kvůli nedostatku financí z toho nakonec vyšel food truck. Díky nezměrnému nadšení a tvrdé práci se z něj zanedlouho stal pravděpodobně nejznámější a nejvyhlášenější food truck v Česku. Seznamte se Būcheckem – brněnským fenoménem se slovenskými vlastníky.

Jeden obrázek řekne víc než tisíc slov.

Značku Bucheck tvoří Peter spolu se svou ženou Zuzanou. Jejich nabídku netvoří jen kvalitní hovězí a vepřové maso, ale také sladké koláče. Ani jeden z nich není původně z oboru, tím se ale odradit nenechali.

Slovenské duo tak muselo začínat skutečně od nuly. “Začiatky boli ťažké. Nie sme z oboru, takže sme všetky skúsenosti získavali za pochodu. Nemali sme zamestnancov ani žiadny pracovný plán,“ říká Zuzana.

Počáteční nesnáze se ale podařilo rychle zvládnout, a to i díky dobře nastavené filozofii podnikání. Najdôležitejšie sú pre nás určite suroviny. Väčšina našich receptov vzniká tak, že sa dostaneme ku krásnej, kvalitnej surovine a chceme ju u nás spracovať. Preto si aj čo sa dodávateľov týka, dôsledne vyberáme,“ vysvětluje slovenský pár svůj přístup.

Suroviny pro Būcheck nejsou jen základním stavebním kamenem pokrmů, ale také inspirací. Další zdroj inspirace je až mile jednoduchý – jsou to vlastní chuťové preference. „Často varíme to, na čo máme sami chuť. Inšpiráciou sú potraviny počas roka, to ako sa menia ročnými obdobiami, cestovanie, ale kľudne aj staré recepty našich prarodičov,“ říkají mladí majitelé.

Maso a sladké – dokonalá kombinace.

Zákazníci jako kamarádi

Kudy vede nejrychlejší a nejpřímější cesta ke kvalitní propagaci foodtrucku? „Jediným spôsobom akým náš biznis propagujeme je cez sociálne siete. Od začiatku sme si na nich dávali veľmi záležať, venovali sa im a trávime na nich naozaj veľa času,“ prozrazuje Zuzana svůj recept na kvalitní marketing.

Další velkou devizou podniku je silná orientace na prozákaznický přístup. „Z mnohých našich zákazníkov sa stali naši kamaráti. Snažíme sa, aby u nás bol každý spokojný. A ak nie je, alebo sa niečo pokazí, ihneď reagujeme a máme snahu túto chybu napraviť,“ doplňuje.

Būcheck ale nezůstává jen u vaření a pečení. Nově totiž nabízejí originální směs koření se kterou dvojice připravuje zákaznicky oblíbenou pochutinu – pulled pork. Obal výrobku jistě ocení každý znalec.

A co plány do budoucna? Do těch trochu hází vidle Covid, nicméně chuť po dalším rozvoji Peterovi se Zuzanou určitě nechybí a další rozrůstání svého podnikání v žádném případě nevylučují. Nezbývá, než se těšit.

Směs koření na pulled pork.

BLOG

cover-foto-konzervy-1920x400px.jpg
 

Nejlepší pršuty jsou v Litoměřicích!

, 3 minuty čtení

Klasická řeznická prodejna se proměnila ve stylový specializovaný obchod s pršuty. Stalo se tak mimo jiné zásahem projekčního oddělení MASO-PROFITU, které pomohlo s koncepcí prodejny a následným designem interiéru.

Prostor před rekonstrukcí

Rodinný podnik PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích je zaměřený na výrobu pršutů a fermentovaných výrobků. Při výrobě pršutů se očištěná svalovina se nakládá do soli a koření a následně se suší. To může trvat několik měsíců, ale někdy i let. Receptury jednotlivých výrobců se liší, a tím pádem i chutě jejich výrobků. PRŠUTÉRIE® Chovaneček nabízí produkty z různých druhů mas, od hovězích a vepřových přes zvěřinové až po jehněčí.

„Poptávka na remodeling řeznické prodejny nám na stole přistála už v roce 2016. Nakonec jsme realizovali až v roce 2021,“ říká projektový manažer MASO-PROFITu Pavel Tomandl. Jednalo se původně o řemeslné řeznictví v retro stylu, které se mělo proměnit na moderní prodejnu s nabídkou pršutů.

Těžiště projektu spočívalo v návrhu podoby prodejny včetně rozmístění vitrín a ambientního osvětlení. „Pršuty jsou totiž produkt, u kterého na světle při prezentaci dost záleží,“ vysvětluje Tomandl. „Součástí naší práce bylo vytváření renderů a hmotové vizualizace,“ dodává.

Původní stav

Žádný projekt se neobejde bez výzev

Samotná realizace probíhala za ztížených podmínek, šlo především o zhoršenou dostupnost materiálů. „Museli jsme improvizovat. Základní myšlenka zůstala stejná, ale invertovali jsme například barvy obkladů a podlahy. Oproti původnímu plánu jsme podlahu udělali tmavou a obklady světlé. Design doplňuje betonová stěrka na zdi,“ říká Pavel Tomandl.

Součástí akce byly i de facto hrubé stavební úpravy, na kterých pracoval další externí dodavatel. Prodejna se totiž nachází v zástavbě historického centra Litoměřic. „To s sebou samozřejmě neslo řadu problémů, především co se týče bourání a přizpůsobování prostoru pro přístěnné vitríny,“ popisuje Tomandl.

Prostor po rekonstrukci

„Největší výzva byla neprobourat stěny z kamene a mazaniny, které byly občas vyplněné i slámou,“ doplňuje. V průběhu přestavby bylo nutné se operativně domlouvat s památkáři, tuto agendu si vzal na starost sám majitel obchodu Vlastimil Chovaneček.

Faktická práce na prodejně tak zabrala celkem čtyři týdny a dopadla úspěšně. „S realizací jsme velmi spokojeni. Všechny drobné problémy se podařilo včas a k naší spokojenosti vyřešit,“ zhodnotil akci na závěr pan Chovaneček.

PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích

Projektování, ale nejen prodejen

Návrh a vybavení prodejních i výrobních prostor je specializovaná disciplína, ve které je třeba skloubit znalosti z různých oborů. Díky rozvržení prostoru zkušenými projektanty může váš provoz efektivně ušetřit snížením prostojů ve výrobě a vydávání. Poptejte nás pro váš projekt, a my s vámi budeme od prvotní myšlenky až po úspěšnou realizaci.

BLOG

Načítám ...