Váš košík je prázdný
stazeny-soubor-1-.jpg
Blog

Nový kalendář: Když se řezničina potká se sportem

, 2 minuty čtení

Šéf marketingu Martin Kužniar nafotil v pořadí čtvrtý kalendář MASO-PROFITu. Všech dvanáct fotografií spojuje kombinace sportovní a řeznické tématiky. Kalendáře se rozdávají partnerům a jsou také k dispozici na všech našich pobočkách.

Čtvrtý kalendář spojuje sport s řeznickou a kuchařskou tématikou.

JAK PŘIŠEL NÁPAD ZAČÍT V MASO-PROFITU FOTIT KALENDÁŘE?
„Dřív jsme jako firma rozdávali kalendáře, které neměly nic společného s řeznickou a gastro tématikou, a to mi přišlo jako škoda. Tak jsem se zaměřil na to, aby naše kalendáře souvisely s naší činností. Z toho pak začaly vznikat originální vizuály.

TÉMA LETOŠNÍHO KALENDÁŘE JE SPORT. PROČ?
Tak určitě jsem chtěl, aby náš další kalendář spojovalo jedno téma. Dříve jsme fotili sérii fotek bez jednotného konceptu, tentokrát jsem to chtěl udělat jinak. Sportovní tématika mi přišla zajímavá, protože jsme mohli ke spolupráci oslovit profesionální sportovce a dozvědět se něco o jejich disciplínách. JAK PROBÍHALO FOCENÍ? Byla to pro mě nová zkušenost hlavně v tom, že bylo potřeba oslovit sportovce a domluvit lokace, na kterých jsme pak fotili. Mile mě překvapilo to, že mi na focení kývli všichni, které jsem oslovil, a to i olympionici.

KTERÁ FOTKA JE TVÁ NEJOBLÍBENĚJŠÍ?
Nejradši mám fotku s olympijskou lučištnicí Marií Horáčkovou. Tu focení očividně bavilo. Navíc nás potom nechala si zastřílet a ukázala nám, co všechno střelba z luku za několik desítek tisíc obnáší.

Olympijská lučištnice a mistryně ČR v lukostřelbě Marie Horáčková

CO DĚLÁ FOTKU DOBROU FOTKOU?
Nejdůležitější je určitě nápad. Pokud je zajímavý, realizace už potom stojí v podstatě jenom na kvalitní přípravě.

JAK MOC JE PODLE TEBE DŮLEŽITÉ, ABY FIRMA VYRÁBĚLA VLASTNÍ MARKETINGOVÉ MATERIÁLY?
Pro nás je to jeden z takový okrajových projektů, které ale pomáhají budovat značku a identitu firmy. Jsem rád, že si takovou věc u nás dokážeme vytvořit v profesionální kvalitě. Do příštích let bych tradici focení kalendářů chtěl rozhodně udržet a rozvíjet. Baví mě fotit věci s konceptem, takže se do budoucna určitě chystáme na nějaké další jednotné téma.

Focení předcházelo spoustu příprav.

BLOG

cover-orez-.jpg
 

Nesmrtelná Zmijovka. Kde se vzala?

, 2 minuty čtení

Čepice, která nikdy nevyjde z módy? U tradiční české Zmijovky to tak vypadá. O původu jejího vzniku existují celkem tři teorie. Která se zakládá na pravdě netušíme, víme ale, že pořádnou zmijovku v chladném a zasněženém počasí nic nenahradí.

Kde se ale čepice vyloupla a proč se jmenuje zrovna takhle? První verze mluví o tom, že pochází už z dob Rakousko-Uherska. Sloužila a dodnes slouží jako dokonalá ochrana proti nepřízni počasí řezníkům, rybářům a vlastně komukoliv, kdo si ji nasadí. Má tak „v zádech“ tradici starší než samostatný český stát.

Divočejší historka tvrdí, že Zmijovku „vynalezli“ beskydští pasáci ovcí a dobytka. Měli strach z agresivních orlů, a tak si na čepice vyšívali vzor, který měl dravým ptákům připomínat jedovaté zmije. Čepice je tak udržela nejen v teple, ale i v bezpečí. O funkčnosti této metody se na vlastní kůži přesvědčovat nebudeme, vy to ale můžete klidně vyzkoušet!

Podle třetí legendy Zmijovku nebo také Hadovku do Československa přinesli Řekové. Uprchlíci, kteří k nám houfně přicházeli po druhé světové válce, prý chtěli zůstat věrni svému tradičnímu antickému designu klikatých čar. Proto si je vyšívali na kulichy. Zmijovky se tu pak zabydlely a neodešly dodnes. Pookud je to pravda, doporučujeme si ji nasadit při konzumaci řeckého jogurtu.

Neméně zajímavý je fakt, že tradiční český kulíšek se v poslední době těší veliké oblibě v Africe. Tamní obyvatelé si ho zamilovali díky vzhledu i praktičnosti. Velká část české produkce tak miří například do Senegalu nebo Nigérie. Kvalita se zkrátka nezapře.

Tradice spojená s inovací

Tradiční čepice nenechala chladné ani nás. Spolu s firmou KAMA jsme vymysleli spojení dlouholeté tradice a moderních postupů a přivedli na svět a na e-shop kulich, který se příjemně nosí, stylově vypadá a zahřeje každou hlavu bez vyjímky. Důkazem kvality je její oblíbenost mezi zaměstnanci Masáče, což je koneckonců ta nejlepší reklama.

BLOG

Načítám ...