Váš košík je prázdný
stazeny-soubor-1-.jpg
Blog

Nový kalendář: Když se řezničina potká se sportem

, 2 minuty čtení

Šéf marketingu Martin Kužniar nafotil v pořadí čtvrtý kalendář MASO-PROFITu. Všech dvanáct fotografií spojuje kombinace sportovní a řeznické tématiky. Kalendáře se rozdávají partnerům a jsou také k dispozici na všech našich pobočkách.

Čtvrtý kalendář spojuje sport s řeznickou a kuchařskou tématikou.

JAK PŘIŠEL NÁPAD ZAČÍT V MASO-PROFITU FOTIT KALENDÁŘE?
„Dřív jsme jako firma rozdávali kalendáře, které neměly nic společného s řeznickou a gastro tématikou, a to mi přišlo jako škoda. Tak jsem se zaměřil na to, aby naše kalendáře souvisely s naší činností. Z toho pak začaly vznikat originální vizuály.

TÉMA LETOŠNÍHO KALENDÁŘE JE SPORT. PROČ?
Tak určitě jsem chtěl, aby náš další kalendář spojovalo jedno téma. Dříve jsme fotili sérii fotek bez jednotného konceptu, tentokrát jsem to chtěl udělat jinak. Sportovní tématika mi přišla zajímavá, protože jsme mohli ke spolupráci oslovit profesionální sportovce a dozvědět se něco o jejich disciplínách. JAK PROBÍHALO FOCENÍ? Byla to pro mě nová zkušenost hlavně v tom, že bylo potřeba oslovit sportovce a domluvit lokace, na kterých jsme pak fotili. Mile mě překvapilo to, že mi na focení kývli všichni, které jsem oslovil, a to i olympionici.

KTERÁ FOTKA JE TVÁ NEJOBLÍBENĚJŠÍ?
Nejradši mám fotku s olympijskou lučištnicí Marií Horáčkovou. Tu focení očividně bavilo. Navíc nás potom nechala si zastřílet a ukázala nám, co všechno střelba z luku za několik desítek tisíc obnáší.

Olympijská lučištnice a mistryně ČR v lukostřelbě Marie Horáčková

CO DĚLÁ FOTKU DOBROU FOTKOU?
Nejdůležitější je určitě nápad. Pokud je zajímavý, realizace už potom stojí v podstatě jenom na kvalitní přípravě.

JAK MOC JE PODLE TEBE DŮLEŽITÉ, ABY FIRMA VYRÁBĚLA VLASTNÍ MARKETINGOVÉ MATERIÁLY?
Pro nás je to jeden z takový okrajových projektů, které ale pomáhají budovat značku a identitu firmy. Jsem rád, že si takovou věc u nás dokážeme vytvořit v profesionální kvalitě. Do příštích let bych tradici focení kalendářů chtěl rozhodně udržet a rozvíjet. Baví mě fotit věci s konceptem, takže se do budoucna určitě chystáme na nějaké další jednotné téma.

Focení předcházelo spoustu příprav.

BLOG

cover-1.jpg
 

Připravte si špekáčky, Čarodějnice se blíží

, 2 minuty čtení

Nebude to trvat dlouho a rozhoří se hranice s čarodějnicemi. Starý pohanský zvyk původně zajišťoval ochranu před temnými silami, které se v noci z 30. dubna na 1. května měly projevovat obzvlášť silně. V současnosti slouží spíše k vítání jara. K této tradici rozhodně patří špekáčky, a to stejně neodmyslitelně jako vatry. Znáte historii této uzeniny?

Špekáčky a čarodějnice k sobě jednoduše patří.

Píše se rok 1891. Nacházíme se na Zemské jubilejní výstavě v Praze. Dosud nevídaná uzenářská dílna k sobě láká stovky zákazníků. Není divu. Lidé si ke stánku přicházejí pochutnat na uzenkách (dnešních špekáčcích). Ty jsou ještě teplé podávány s křenem a slaným rohlíkem na krásném papírovém tácku. To vše za 8 krejcarů. Tato událost odstartuje rozmach výroby špekáčků. Mezi lidmi je od té doby jen málo těch, kteří by jim odolali. I dnes se špekáčky těší ohromné oblibě a u táboráků rozhodně nesmějí chybět.

Špekáčky se připravují na kutru z vepřového a hovězího masa s vložkou z uzeného špeku. Původně byly kořeněné česnekem, pepřem a muškátovým ořechem. Naráží se do hovězích střev a šňůrkují nebo skobují kovovými sponami. Technologové MASO-PROFITu k jejich výrobě doporučjí směs na špekáčky Combi Classic Line.

Dají se ohřívat, opékat nebo nakládat za studena. Opékání je oblíbené zejména na ohni právě při pálení čarodějnic. Pro rychlejší prohřátí se nařezávají. Špekáčky nakládané do láků se označují jako utopence a jde o klasickou pochutinu v českých hospodách. Zkrátka jde o pokrm, který u nás milujeme.

Výroba špekáčků.

BLOG

Načítám ...