Váš košík je prázdný
cover-foto-profit-1920x400px.jpg
Blog

Navštívili jsme farmu Doupov

, 4 minuty čtení

Projíždíme zamlženou krajinou nedaleko Doupovských hor a vyhlížíme náš cíl. Jsme na místě. Vystupujeme z auta do mrazivého rána a okamžitě nás vítá kravské bučení. Zdraví nás zhruba tři sta černých anguských krav ze Skotska. Právě jsme dorazili na farmu Doupov u severočeského Mašťova a těšíme se, co všechno uvidíme.

Komplex zahrnuje ornou půdu, několik kravínů a vlastní chov vysoké zvěře. A právě zvěřina je jednou z hlavních deviz farmy. Masné produkty, jako například chutné klobásy a párky, se tu vyrábějí z kvalitního masa jelenů, daňků, muflonů a kanců. Tyto pochutiny se vyznačují tím, že obsahují o poznání méně tuku a soli než běžné průmyslově zpracované výrobky. Na farmě se chovají také prasata plemene Mangalica, ze kterého se původně vyráběly maďarské speciality, jako například uherák nebo čabajka.

Majitel farmy pan Hutárek má hluboký vztah k myslivosti a často chodí na lov. V okolí se to totiž jenom hemží prasaty a vysokou, a to zejména ve nedalekém vojenském prostoru. Vlastník Doupova se nám později svěřuje s tím, že sice pochází ze zemědělské rodiny, původně se ale zabýval strojírenstvím. „Kdysi jsem měl třináct set zaměstnanců, teď jich mám osm,“ usmívá se. A co je podle něj lepší? „Dřív bylo jednodušší lidi propouštět, teď je pro mě každý z nich téměř nepostradatelný,“ vysvětluje pan Hutárek. Aby dokázali obsloužit celý provoz farmy, museli se z nich stát „univerzálové“, málokdo tak má na farmě jen jednu funkci.

Pan Hutárek má se svými pozemky velké plány. „Chystáme prodej našich produktů přes e-shop. Součástí toho bude také rozvoz,“ vysvětluje. Rád bych také expandoval do zahraničí. V hledáčku je například Německo. Kromě masné výroby se plánuje také prodej špičkového ekologického hnojiva z kravského trusu. Na pozemcích jsou dva rybníčky, jeden z nich už je plný kaprů, ve druhém se budou vysazovat dravé ryby. Hned u hlavní budovy stojí benzínová pumpa, která bude už brzy přístupná veřejnosti a v plánu je dokonce i nabíjecí stanice pro elektromobily. Vize do budoucna se pak týká hlavně relativní soběstačnosti. Farma má vlastní zdroj vody a na střechy brzy přibydou solární panely.

Teď ale už míříme podívat se do kravína. Čeká na nás několik býků, kteří se využívají pro získání inseminačních dávek. Obdivujeme jejich velikost, sílu a také nespornou fotogeničnost. Tak krásné stádo je v Česku málokde k vidění. Ještě si pohladíme telata a už spěcháme ochutnat místní masné produkty. Čeká nás už zmiňovaná klobása ze zvěřiny. Žádné překvapení se ale nekoná, klobásky chutnají přímo skvěle a někteří z nás rovnou žádají o přídavek.

Tým MASO-PROFITu měl tu čest dodat na farmu několik zařízení pro masnou výrobu. Poskytli jsme mechanickou ruku a manipulační dráhy, baličku Henkelman a také UV sterilizátor od firmy Sterilsystems. A jak jednání mezi MASO-PROFITem a farmou Doupov probíhalo? „Ani jednou jsme se nepohádali, to je veliký úspěch,“ říká se smíchem pan Hutárek.

Manipulační dráhy v Doupově pomáhají při bourání.

Angusy jsou jedním z nejvíce ceněných plemen skotu.

Mechanická ruka na Farmě Doupov unese 150 kilogramů a má dosah 2 metry.

BLOG

stazeny-soubor-1-.jpg
 

Nový kalendář: Když se řezničina potká se sportem

, 2 minuty čtení

Šéf marketingu Martin Kužniar nafotil v pořadí čtvrtý kalendář MASO-PROFITu. Všech dvanáct fotografií spojuje kombinace sportovní a řeznické tématiky. Kalendáře se rozdávají partnerům a jsou také k dispozici na všech našich pobočkách.

Čtvrtý kalendář spojuje sport s řeznickou a kuchařskou tématikou.

JAK PŘIŠEL NÁPAD ZAČÍT V MASO-PROFITU FOTIT KALENDÁŘE?
„Dřív jsme jako firma rozdávali kalendáře, které neměly nic společného s řeznickou a gastro tématikou, a to mi přišlo jako škoda. Tak jsem se zaměřil na to, aby naše kalendáře souvisely s naší činností. Z toho pak začaly vznikat originální vizuály.

TÉMA LETOŠNÍHO KALENDÁŘE JE SPORT. PROČ?
Tak určitě jsem chtěl, aby náš další kalendář spojovalo jedno téma. Dříve jsme fotili sérii fotek bez jednotného konceptu, tentokrát jsem to chtěl udělat jinak. Sportovní tématika mi přišla zajímavá, protože jsme mohli ke spolupráci oslovit profesionální sportovce a dozvědět se něco o jejich disciplínách. JAK PROBÍHALO FOCENÍ? Byla to pro mě nová zkušenost hlavně v tom, že bylo potřeba oslovit sportovce a domluvit lokace, na kterých jsme pak fotili. Mile mě překvapilo to, že mi na focení kývli všichni, které jsem oslovil, a to i olympionici.

KTERÁ FOTKA JE TVÁ NEJOBLÍBENĚJŠÍ?
Nejradši mám fotku s olympijskou lučištnicí Marií Horáčkovou. Tu focení očividně bavilo. Navíc nás potom nechala si zastřílet a ukázala nám, co všechno střelba z luku za několik desítek tisíc obnáší.

Olympijská lučištnice a mistryně ČR v lukostřelbě Marie Horáčková

CO DĚLÁ FOTKU DOBROU FOTKOU?
Nejdůležitější je určitě nápad. Pokud je zajímavý, realizace už potom stojí v podstatě jenom na kvalitní přípravě.

JAK MOC JE PODLE TEBE DŮLEŽITÉ, ABY FIRMA VYRÁBĚLA VLASTNÍ MARKETINGOVÉ MATERIÁLY?
Pro nás je to jeden z takový okrajových projektů, které ale pomáhají budovat značku a identitu firmy. Jsem rád, že si takovou věc u nás dokážeme vytvořit v profesionální kvalitě. Do příštích let bych tradici focení kalendářů chtěl rozhodně udržet a rozvíjet. Baví mě fotit věci s konceptem, takže se do budoucna určitě chystáme na nějaké další jednotné téma.

Focení předcházelo spoustu příprav.

BLOG

Načítám ...