Váš košík je prázdný
cover-foto-masna-kozi-1920x400px.jpg
Blog

Na slovíčko v Masně Kozí

, 4 minuty čtení

„Dejte si v masně poctivé jídlo, zatímco vám řezník zabalí to nejlepší z regionálního masa a lahůdek.“

Na rohu Kozí ulice, v srdci Prahy, stojí masna s teplou kuchyní a regionálními lahůdkami. O projektu, spolupráci s „MASO-PROFIT“ i české kuchyni jsme hovořili s její vedoucí, Janou Vláškovou.

Co Vás odlišuje od jiných masen, co zákazníci najdou jen u Vás?

Je to hlavně top špičkový servis pro zákazníka, od sortimentu až po komunikaci. Díky Maso-Profit jsme také zprovoznili bufet s nabídkou teplé české kuchyně za nízké ceny. Děláme pro zákazníky vše: profesionální catering, rodinné obědy domů, svačiny na výlety nebo třeba sepíšeme recept. Zákazník je u nás host!

Co Vás při práci inspiruje, máte nějaké vzory?

Inspiruje nás tradice české masny, kde se zákazník mohl zahřát porcí teplého vývaru, zatímco mu řezník uchystal jeho nákup. Nešlo by to ani bez lásky k řemeslu. A především nás inspirují zákazníci, pro které budujeme rodinné a čisté prostředí s domácím sortimentem od čerstvého vývaru po pečivo.

Čím vás česká kuchyně tolik oslovuje?

Je chuťově bohatá, výživná a pestrá. Trend zahraničních kuchyní jí škodí a nerozumí si s regionální produkcí, což je kvalita, kterou chceme nabízet my. Zkrátka poctivé jídlo z poctivých surovin. Náš Pejskar například zpracovává lahůdky z regionálních surovin podle českých tradičních receptů, starých až 130 let. To by přece byla škoda zapomenout!

Mimo kvality sortimentu jste zajímaví i propagací na sociálních sítích. Co vám tato strategie přinesla a má podle vás „maso“ na sociálních sítích budoucnost?

Sociální sítě jsou součástí životů našich zákazníků. Jsme jim tak blíž a oni to oceňují. Navíc se povědomí o naší masně dostává k novým zákazníkům, kteří by o nás možná jinak nevěděli. Maso, stejně jako kterýkoliv jiný produkt, který chce jít s dobou, má na sociálních sítích budoucnost. Který jiný bufet vám navíc obratem odpoví zdali “má ještě k výdeji dřšťkovou?”

K realizaci a vybavení kuchyně jste si přizvali Maso-profit. Jaká byla spolupráce a co pro vás společnost zajišťovala?

Naše dlouhodobá spolupráce s Maso.Profit nás utvrzuje o správné volbě. V Maso-Profit nám dokázali efektivně uspořádat kuchyň s konvektomatem, nerezovou soupravou a myčkou, přestože jde o stísněný prostor. Teď v ní ale zaměstnanci mohou pohotově operovat, aniž by si překáželi. Základem vybavení je konvektomat Rational 6x1/1 GN, holdomat 5x1/1 GN a vakuová stolní balička. V prodejně pak máme rohový chladicí pult. Vše je přesně dimenzováno podle potřeb našeho provozu. Oceňujeme rozhodně služby navíc, jako proškolení personálu v obsluze a funkcích dodávaných zařízení. To naši práci posunulo mílovými kroky vpřed.

Co považujete od svého založení za Váš největší úspěch?

Nejvíce si ceníme vztahů se zákazníky, a že jsme si získali jejich srdce v takovém počtu! Dále realizace kuchyně od Maso-Profit pro přípravu teplých jídel, která byla naším snem. Hrdí jsme určitě na řadu prvotřídních regionálních produktů naší vlastní řady „Masna“, kde si vyberete od paštik přes marmelády s přírodním složení až po mošty a cidery.

BLOG

cover-foto-1920x400px-kopie.jpg
 

AMASO: „Nejsme ti, kteří jen něco nakupují. Maso bereme komplexně“

, 5 minut čtení

Podnik Amaso, který spadá pod síť Ambiente, vznikl před deseti lety. Od té doby produkuje kvalitní vyzrálé a stařené maso. Vznikají tu také uzeniny. V Amase se zpracovává hovězí maso z českého strakatého skotu a vepřové z přeštického černostrakatého prasete. Společnost dodává do vyhlášených restaurací, včetně partnerské sítě Ambiente a Lokál. Prostřednictvím řeznictví Naše maso prodává i online.

„Vznikli jsme jako projekt několika kuchařů, kteří měli problém s nedostatkem kvalitního masa,“ říká ředitel společnosti Vlastimil Lacina Jiroš, který v té době pracoval jako šéfkuchař restautace Čestr v Praze. „Zrání a staření masa pro Čestr se nejdřív dělalo ve spolupráci s externími dodavateli. Zájem byl ale tak obrovský, že nám nezbylo než se do toho pustit sami,“ pokračuje pan Lacina. Původní ambicí bylo dělat vyzrálé steakové maso, pak se přidalo kompletní hovězí, vepřové a uzeniny. „Zabýváme se masem komplexně. Pro dobré maso potřebujeme 4 věci: Dobrý život zvířete, dobrou smrt, dobrého řezníka a dobrého kuchaře. Zajímá nás proto kdo to chová, jak to chová, jak probíhá porážka a tak dále,“ vysvětluje Lacina. Výhodou firmy je kuchařské know-how, které dodává potřebný spotřebitelský pohled. „Víme, jak to má vypadat, kam to má dojít a co ti kuchaři a zákazníci potřebují,“ doplňuje pan Lacina.

ČESKÁ PLEMENA A ŠETRNÉ ZACHÁZENÍ

Amaso se primárně zaměřuje na dvě konkrétní plemena. Čestr, neboli český strakatý skot, má dvojí užitkovost – chová se na maso i na mléko. „Plemeno vycházelo dobře chuťově a zároveň bylo dostupné. Čestr je v Česku zastoupený ve více než 50 procentech, takže bylo z čeho vybírat. Dalším aspektem byl fakt, že je to české plemeno, což funguje marketingově,“ uvádí pan Lacina. Přeštické černostrakaté prase do firmy přišlo později s řezníkem Františkem Kšánou, který významně přispěl k rozšíření sortimentu. V té době se „přeštíci“ chovali na maso jen málo, protože se kvůli své tučnosti považovali za neefektivní. Uchovávali se v rezervách, aby plemeno nezaniklo. Pro kvalitu masa je klíčový život a porážka jatečních zvířat. „Když se s čímkoliv špatně
zachází, tak z toho nemůže vzniknout nic dobrého. Život zvířat proto musí být kvalitní. Část života zvířat z některých našich chovů tráví zvířata na pastvě. Některé jsou v ustájení. Důležité je, aby zvířata měla dobré podmínky k životu,“ vysvětluje pan Lacina. Neméně důležitý je pak způsob porážky. „Dobrá smrt znamená, že to zvíře musí být zabito tak, aby nedošlo ke stresu. Pokud by k němu došlo, maso by nebylo kvalitní,“ říká pan Lacina. Stresu se dá předejít například uvyknutím zvířat na přepravu a šetrným
způsobem porážky.

MASO, VODA, SŮL A TECHNOLOGIE

Amaso vyrábí své uzeniny bez použití chemie a polyfosfátů. „Používáme pragandu, u které si myslíme, že je to správně, zajišťuje hlavně bezpečnost potraviny a lepší vzhled. Nepoužíváme barviva a aditiva, protože věříme, že na kvalitě výrobků je to potom
znát,“ vysvětluje Lacina. Firma si zakládá na znalosti řeznického řemesla a na zmiňované kvalitě použitého masa. Výrobky se plní do kvalitních přírodních střívek. Uzení probíhá v kouři z tvrdého bukového dřeva. Pro tento způsob výroby je důležitým
faktorem technologie.

Dříve než Amaso přesídlilo do vlastních prostor, působila firma v pronajatých prostorech se starším
vybavením. „Pracovali jsme tam s malým kutrem a další technologií. Potom jsme si koupili repasovaný Seydelmann a rozdíl byl okamžitě znát, dílo bylo mnohem jemnější,“ vysvětluje pan Lacina. Důležitost vybavení pan Lacina vnímá i v kontextu automatizace výroby. „Nejsou lidi, takže musíme hledat technologie, které je částečně nahradí. Nesmí se z toho ale stát strojová výroba, chceme zachovat punc kvality,“ dodává.

Amaso na vybavení svého provozu spolupracovalo s MASO-PROFITem. „Vnímám vás hlavně jako firmu pro řezníky, která má široký záběr a dokáže udělat komplexní nabídku. Pomohli jste nám i s financováním prostřednictvím leasingů na stroje. Spolupráce
funguje dobře, a to i díky osobním vztahům,“ říká pan Lacina. Naposledy jsme do Amasa dodávali vybavení pro výrobu sušených masných výrobků bez přikuřování. Sušárna kapacitně pojme až 27 speciálních udírenských vozíků a v Amase ji využívají k výrobě klobás, salámů a dalších produktů.

BLOG

Načítám ...