Restaurace v krizi?
Koronavirová krize dopadá na všechny firmy. Pro menší část z nich znamená zvýšení příjmů, pro ostatní naopak jejich propad. Mezi podnikání, která se na současnou situaci musí adaptovat nejvíce, patří také restaurace.
Zdá se, že klíčovým faktorem je internet. Majitelé restaurací se v době karantény snaží zaujmout nové zákazníky a prohloubit komunikaci s těmi stávajícími. Dělají to například prostřednictvím sociálních sítí.
Kreativitě se meze nekladou, a tak vznikají speciální „koronavirová“ menu. Nabídky se rozšiřují o „superpotraviny“, které by měly posilovat imunitní systém a podobně. Zavádějí se také různé druhy slev.
Rozvoz na vzestupu
Zásadní službou, která se rozšiřuje každým dnem, je rozvoz jídel. Restaurace musí provoz svých kuchyních uzpůsobit tak, aby mohly efektivně dovážet čerstvá jídla přímo do domovů svých strávníků. Žádaným zbožím se proto stávají například termoboxy, které převážené pokrmy udrží čerstvé. Šikovným pomocníkem je i balička na misky T190 s elektronickou regulací teploty, která umožňuje balení misek s pokrmy.
Alternativou k rozvozu je omezený přímý prodej z okének. Skvělý způsob, jak zjistit co zákazníci upřednostňují, jsou již zmiňované sociální sítě typu Facebook nebo Instagram. Ukazuje se, že strávníci rádi podpoří restaurace ve svém okolí
Optimismus a vynalézavost
Existují i další způsoby, kterými o sobě restaurace dávají vědět. Kuchaři kupříkladu natáčí tutoriály, ve kterých vysvětlují přípravu pokrmů. Podobná videa zaplňují prostor internetu a zvyšují tak povědomí o jednotlivých podnicích.
Nejlepší obranou je ale humor. Tuto známou pravdu si v dnešních dnech vzali k srdci i provozovatelé restaurací, a to nejen u nás. Vznikají tak burgery ve tvaru koronaviru nebo sušenky, které vypadají jako smajlíky s rouškou. Mnoho dalších podniků se zase zapojilo do bezplatného vaření pro zdravotnický personál a jiných dobrovolnických aktivit. Optimistický přístup k současnosti i budoucnosti je zkrátka v této době ještě důležitější než kdy dřív.