Váš košík je prázdný
cover-foto-korona-1920x400px.jpg
Blog

Restaurace v krizi?

, 2 minuty čtení

Koronavirová krize dopadá na všechny firmy. Pro menší část z nich znamená zvýšení příjmů, pro ostatní naopak jejich propad. Mezi podnikání, která se na současnou situaci musí adaptovat nejvíce, patří také restaurace.

Hotel City v Ostravě, který jsme vybavovali.

Zdá se, že klíčovým faktorem je internet. Majitelé restaurací se v době karantény snaží zaujmout nové zákazníky a prohloubit komunikaci s těmi stávajícími. Dělají to například prostřednictvím sociálních sítí.

Kreativitě se meze nekladou, a tak vznikají speciální „koronavirová“ menu. Nabídky se rozšiřují o „superpotraviny“, které by měly posilovat imunitní systém a podobně. Zavádějí se také různé druhy slev. 

Rozvoz na vzestupu

Zásadní službou, která se rozšiřuje každým dnem, je rozvoz jídel. Restaurace musí provoz svých kuchyních uzpůsobit tak, aby mohly efektivně dovážet čerstvá jídla přímo do domovů svých strávníků. Žádaným zbožím se proto stávají například termoboxy, které převážené pokrmy udrží čerstvé. Šikovným pomocníkem je i balička na misky T190 s elektronickou regulací teploty, která umožňuje balení misek s pokrmy.

Alternativou k rozvozu je omezený přímý prodej z okének. Skvělý způsob, jak zjistit co zákazníci upřednostňují, jsou již zmiňované sociální sítě typu Facebook nebo Instagram. Ukazuje se, že strávníci rádi podpoří restaurace ve svém okolí

Balička na misky T190 se v době krize stává neocenitelným pomocníkem.

Optimismus a vynalézavost

Existují i další způsoby, kterými o sobě restaurace dávají vědět. Kuchaři kupříkladu natáčí tutoriály, ve kterých vysvětlují přípravu pokrmů. Podobná videa zaplňují prostor internetu a zvyšují tak povědomí o jednotlivých podnicích.

Nejlepší obranou je ale humor. Tuto známou pravdu si v dnešních dnech vzali k srdci i provozovatelé restaurací, a to nejen u nás. Vznikají tak burgery ve tvaru koronaviru nebo sušenky, které vypadají jako smajlíky s rouškou. Mnoho dalších podniků se zase zapojilo do bezplatného vaření pro zdravotnický personál a jiných dobrovolnických aktivit. Optimistický přístup k současnosti i budoucnosti je zkrátka v této době ještě důležitější než kdy dřív.

BLOG

4.jpg
 

50 kilo za 15 minut! Víte, jak se dělá vinná klobása?

, 2 minuty čtení

Řeznické Vánoce mají jasnou podobu – je to vinná klobása. Kde se ale tahle dobrota vzala a jak se vlastně vyrábí? První zmínky o ní najdeme už v kuchařkách z 19. století, kdo ale vinnou klobásu „vymyslel“ zůstává záhadou.

K výrobě vinné se hodí pořádná výbava.

S největší pravděpodobností se ale jedná o českou sestru bavorské bílé klobásy, na které si na druhé straně Šumavy pochutnávají naši západní sousedé. Podobnost s německou pochutinou je na první pohled nepřehlédnutelná.

Tradiční český masný výrobek jedinečné chuti se vyrábí z hovězího a vepřového masa, ke kterému se v přiměřeném množství přidá veka nebo žemle. Koření se muškátovým ořechem, květem a citrónovou kůrou. Součástí výrobku je, jak název napovídá, i víno.

Většinou se používá bílé s jemnou muškátovou příchutí. Do klobásy ale lze přidávat i pivo. Směs se pak natlačí do střívka, které je zpravidla tenčí než například to na buřty. Mělo by mít průměr 20 milimetrů, proto je nejvhodnější střívko skopové.

Vinná klobása se považuje za tradiční vánoční pokrm zejména díky svému stočenému tvaru, který odkazuje na slunce, a tím na slunovrat.

Když se do toho pustí MASO-PROFÍK

Jako každoročně, tak i letos proběhla výroba vinných klobás pro naše zaměstnance, tentokrát v externí výrobně. Celkem 50 kg vinné klobásy se naráželo s plničkou REX za 15 minut, také díky střevům na trubičkách. Moderní technologie výrobu klobás výrazně zrychlují a zjednodušují. 

Výsledek stojí za to.

Klobása ve tvaru slunce se stala jedním ze symbolů Vánoc.

BLOG

Načítám ...