Váš košík je prázdný
cover-foto-korona-1920x400px.jpg
Blog

Restaurace v krizi?

, 2 minuty čtení

Koronavirová krize dopadá na všechny firmy. Pro menší část z nich znamená zvýšení příjmů, pro ostatní naopak jejich propad. Mezi podnikání, která se na současnou situaci musí adaptovat nejvíce, patří také restaurace.

Hotel City v Ostravě, který jsme vybavovali.

Zdá se, že klíčovým faktorem je internet. Majitelé restaurací se v době karantény snaží zaujmout nové zákazníky a prohloubit komunikaci s těmi stávajícími. Dělají to například prostřednictvím sociálních sítí.

Kreativitě se meze nekladou, a tak vznikají speciální „koronavirová“ menu. Nabídky se rozšiřují o „superpotraviny“, které by měly posilovat imunitní systém a podobně. Zavádějí se také různé druhy slev. 

Rozvoz na vzestupu

Zásadní službou, která se rozšiřuje každým dnem, je rozvoz jídel. Restaurace musí provoz svých kuchyních uzpůsobit tak, aby mohly efektivně dovážet čerstvá jídla přímo do domovů svých strávníků. Žádaným zbožím se proto stávají například termoboxy, které převážené pokrmy udrží čerstvé. Šikovným pomocníkem je i balička na misky T190 s elektronickou regulací teploty, která umožňuje balení misek s pokrmy.

Alternativou k rozvozu je omezený přímý prodej z okének. Skvělý způsob, jak zjistit co zákazníci upřednostňují, jsou již zmiňované sociální sítě typu Facebook nebo Instagram. Ukazuje se, že strávníci rádi podpoří restaurace ve svém okolí

Balička na misky T190 se v době krize stává neocenitelným pomocníkem.

Optimismus a vynalézavost

Existují i další způsoby, kterými o sobě restaurace dávají vědět. Kuchaři kupříkladu natáčí tutoriály, ve kterých vysvětlují přípravu pokrmů. Podobná videa zaplňují prostor internetu a zvyšují tak povědomí o jednotlivých podnicích.

Nejlepší obranou je ale humor. Tuto známou pravdu si v dnešních dnech vzali k srdci i provozovatelé restaurací, a to nejen u nás. Vznikají tak burgery ve tvaru koronaviru nebo sušenky, které vypadají jako smajlíky s rouškou. Mnoho dalších podniků se zase zapojilo do bezplatného vaření pro zdravotnický personál a jiných dobrovolnických aktivit. Optimistický přístup k současnosti i budoucnosti je zkrátka v této době ještě důležitější než kdy dřív.

BLOG

cover-r.jpg
 

Royal Jerky: Maso místo brambůrků

, 3 minuty čtení

Parkujeme auto na nenápadném chodovském parkovišti a rozhlížíme se kolem. Po chvilce hledání nacházíme dveře s nápisem Royal Jerky a zvoníme. Osazenstvo pražské výrobny sušeného masa nás vítá se širokým úsměvem na tváři. Jdeme se podívat, jak se dělá jedno z nejznámějších jerky v Česku.

Sušené maso je čím dál tím oblíbenější.

Jerky je druh sušeného masa původem z Ameriky. Tato masná pochoutka si ale našla cestu do takřka všech zemí světa díky své skladnosti, trvanlivosti a hlavně chuti. „Je to zdravá potravina, která slouží jako výborný zdroj bílkovin. Přišlo nám to jako skvělý produkt,“ vysvětlují na úvod Martin Barták a Jakub Havlák svou motivaci pro založení Royal Jerky.

Malá dynamická společnost své produkty chápe jako zdravou a výživnou alternativu k různým nutričně nehodnotným pochutinám, jako jsou například brambůrky. I proto jsou všechny druhy jejích mas vyrobené bez konzervantů a barviv.

Sušené maso je nutričně výhodný snack.

K výrobě se tu zpracovává kvalitní maso z českých chovů, které následně putuje do marinovačky. Firma klade důraz také na kvalitu koření. Pak přichází na řadu sušení, které probíhá v několika intervalech a dochází při něm k přebírání a kontrole masa. To se nakonec ručně krájí a balí spolu s absorbérem kyslíku do finálních produktů.

Royal Jerky jich nabízí celou řadu. Patří mezi ně ty s příchutěmi jako Teryiaki, Honey Mustard nebo Barbecue. Nápady na příchutě vznikají interně s vlastním specialistou. Do budoucna má firma v plánu jít cestou neobvyklých chutí, nedávno uvedla na trh příchutě Jamaica a Mexiko. Rozhodující ale vždy bude oblíbenost u zákazníků.

Mladá firma se do detailu věnuje i designu svých produktů. „Je to jedna z věcí, na kterou dbáme, a kterou se odlišujeme,“ říká pan Barták. Nápady na vzhled obalů taktéž vznikají uvnitř společnosti, své si k tomu může říct každý zaměstnanec.

Výrobna Royal jerky.

V procesu výroby jerky hraje klíčovou roli technologie. „Kvalitní vybavení šetří práci, a je proto velice důležité. S MASO-PROFITem máme skvělé zkušenosti, jejich technologové nám dokázali vždycky dobře poradit,“ komentuje pan Havlák spolupráci na vybavování svého provozu.

Loučíme se s náručí plnou kvalitního sušeného masa, o kterém už teď víme, že ho můžeme bez obav přikusovat místo jiných pochutin, a dokonce tím uděláme i něco pro své zdraví. Nezbývá proto než doufat, že se Royal Jerky a dalším podobným výrobcům bude v budoucnu dařit co nejlépe.

Důležitou roli hraje i design výrobků.

BLOG

Načítám ...