Váš košík je prázdný
cover-foto-korona-1920x400px.jpg
Blog

Restaurace v krizi?

, 2 minuty čtení

Koronavirová krize dopadá na všechny firmy. Pro menší část z nich znamená zvýšení příjmů, pro ostatní naopak jejich propad. Mezi podnikání, která se na současnou situaci musí adaptovat nejvíce, patří také restaurace.

Hotel City v Ostravě, který jsme vybavovali.

Zdá se, že klíčovým faktorem je internet. Majitelé restaurací se v době karantény snaží zaujmout nové zákazníky a prohloubit komunikaci s těmi stávajícími. Dělají to například prostřednictvím sociálních sítí.

Kreativitě se meze nekladou, a tak vznikají speciální „koronavirová“ menu. Nabídky se rozšiřují o „superpotraviny“, které by měly posilovat imunitní systém a podobně. Zavádějí se také různé druhy slev. 

Rozvoz na vzestupu

Zásadní službou, která se rozšiřuje každým dnem, je rozvoz jídel. Restaurace musí provoz svých kuchyních uzpůsobit tak, aby mohly efektivně dovážet čerstvá jídla přímo do domovů svých strávníků. Žádaným zbožím se proto stávají například termoboxy, které převážené pokrmy udrží čerstvé. Šikovným pomocníkem je i balička na misky T190 s elektronickou regulací teploty, která umožňuje balení misek s pokrmy.

Alternativou k rozvozu je omezený přímý prodej z okének. Skvělý způsob, jak zjistit co zákazníci upřednostňují, jsou již zmiňované sociální sítě typu Facebook nebo Instagram. Ukazuje se, že strávníci rádi podpoří restaurace ve svém okolí

Balička na misky T190 se v době krize stává neocenitelným pomocníkem.

Optimismus a vynalézavost

Existují i další způsoby, kterými o sobě restaurace dávají vědět. Kuchaři kupříkladu natáčí tutoriály, ve kterých vysvětlují přípravu pokrmů. Podobná videa zaplňují prostor internetu a zvyšují tak povědomí o jednotlivých podnicích.

Nejlepší obranou je ale humor. Tuto známou pravdu si v dnešních dnech vzali k srdci i provozovatelé restaurací, a to nejen u nás. Vznikají tak burgery ve tvaru koronaviru nebo sušenky, které vypadají jako smajlíky s rouškou. Mnoho dalších podniků se zase zapojilo do bezplatného vaření pro zdravotnický personál a jiných dobrovolnických aktivit. Optimistický přístup k současnosti i budoucnosti je zkrátka v této době ještě důležitější než kdy dřív.

BLOG

cover.jpg
 

Projekce řeznictví Baxant: I design dělá prodejnu

, 5 minut čtení

Řeznická prodejna na náměstí v Benátkách nad Jizerou se během jednoho měsíce proměnila k nepoznání. Podnik, který je vyhlášeným masným centrem celého města, už Benátčany neláká jenom prvotřídní nabídkou masa, ale i moderně řešeným prostorem a svěžím designem.

Řeznictví Baxant

„Podle mě je velice důležité, jak řeznictví vypadá. Chci, aby se v něm zákazníci cítili dobře,“ říká zakladatel Jan Baxant, který s MASO-PROFITem na různých projektech spolupracuje už od roku 2001.

„Zákazník nás oslovil na základě dřívější dlouhodobé spolupráce. Tahle konkrétní akce zabrala dohromady jeden měsíc,“ říká manažer MASO-PROFITU Pavel Tomandl, který měl projekt na starosti.

„Šlo o remodeling už existujícího prodejny. Při té příležitosti se dělaly stavební úpravy, které zvlášť řešila externí stavební firma,“ pokračuje Pavel.

V objektu bylo například potřeba vybourat nízké zídky v průčelí. Samotný vnitřní prostor se pak pyšní originálním designem za použití pro řeznictví nezvyklých barev. Kombinace zelené a červené podniku propůjčuje neotřelý a přitom příjemný vzhled.

Stylově laděný interiér

„Měl jsem svoji představu, kterou jsem dopředu nastínil, a kterou jsme společně konzultovali. Na to navazoval projekt a realizace. Spolupráce byla velmi korektní a profesionální,“ doplňuje pan Baxant.

Vzhled jakéhokoliv obchodu hraje v nákupním procesu důležitou roli, jinak tomu není ani u řeznictví. „Jak prostor vypadá a jak příjemně se v něm zákazník cítí přímo ovlivňuje tržby. Je super, když si to majitel uvědomuje a myslí na to,“ říká Tomandl.

Kromě remodelingu stávající prodejny se v benátském řeznictví ještě připravovala studie a dokumentace pro rozšíření tepelně opracované masné výroby, na které MASO-PROFIT spolupracoval s firmou Zeta Benátky.

Majitel řeznictví Jan Baxant

Tajemství řeznického úspěchu

„Řeznictví jsem chtěl mít vždycky. Že je tu volné místo jsem se dozvěděl v roce 2013 a hned jsem to vzal. Snažím se to dělat tak, abych měl kvalitní personál, co rád obsluhuje. Samozřejmě je taky důležité mít čerstvé zboží a dobře vypadající prodejnu,“ vysvětluje Jan Baxant, který nabízí široký sortiment vepřového, hovězího a drůbežího masa z českých chovů.

„Já nenávidím fronty, proto tu máme tři váhy a u pultu jsou vždycky čtyři prodavačky. Myslím, že příjemná obsluha, hezký prostor a čerstvé zboží zaručuje úspěch. Samozřejmě je taky potřeba být dobře umístěný v rámci města a mít zařízené parkování,“ doplňuje na závěr.

Řeznictví Baxant je v Benátkách vyhlášené

Co jsme dodávali

Na prodejně jsou chladicí pulty Criocabin EPOQUE, které mají vysoko umístěnou ložnou plochu na zboží a nízké sklo. Devítimetrová linie se skládá z chlazených rovných a jednoho rohového modulu a uzavírá ji vyhřívaný modul pro výdej sortimentu teplého bufetu s baličkou jídel s sebou.

Zápultí jsme přizpůsobili pro doplňkový prodej nápojů . Chlazené přístěnné vitríny jsou výborné na prezentaci sortimentu ve visu, jako jsou například větší kusy čerstvého a uzeného masa, salámy nebo šunky.

Nářezový stroj značky Graef

V sekci pro krájený sortiment jsou dva nářezové stroje Graef EURO 3000 profi a plně automatický Graef VA 802 na krájený sortiment.

V zázemí je špičkový konvektomat Rational SCC s originálním příslušenstvím Vario-smoker pro uzení přímo v prodejně, které skvěle navodí atmosféru. Dále jsme dodali nerezové regály, profi myčku nádobí Silanos a vakuovou baličku Henkelman.

Výbavu jsme doplnili sortimentem tácků, misek a stojánků na uzeniny. Zákazníkovi také připravujeme cenovky do pultů s logem firmy.

Zaujali jsme vás? Tady jsou naše služby v kostce

  • Návrh stavy, 3D modelace, vizualizace
  • Návrh prodejních prostor a zázemí
  • Kompletní dodávka vybavení a instalace
  • Zaškolení zaměstnanců
  • Záruční i pozáruční servis
  • Návrh a výroba POS materiálů

Zrealizovali jsme desítky prodejen po celé České republice. Rádi se s Vámi potkáme při práci na té Vaší. Pro rychlou poptávku vyplňte krátký formulář, nebo pište na email projekce@masoprofit.cz případně volejte na číslo 284 000 238.

BLOG

Načítám ...