Jak propagovat řeznictví na internetu?
Umět o sobě dát vědět. Tato schopnost je extrémně důležitá v každé oblasti lidského života a v podnikání ještě o něco víc. Jak mohou řeznictví využít internet k sebepropagaci, a tím i k vyšším ziskům?
Za základní stavební kámen internetového marketingu lze považovat webové stránky. I když se bez nich dá obejít a informace o firmě sdílet například přes Facebook, kvalitní webovky jsou přece jen to pomyslnou internetovou výkladní skříní.
Důležitá je především přehlednost. Velké množství nepřehledně řazeného obsahu a nelogická struktura stránky návštěvníka zmate. Nedovolí mu najít informace, které hledá a nejspíš ho tak znechutí, že se o to brzy přestane snažit.
To je mimo jiné součástí procesu, který se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Jeho cílem je zajistit, aby se vaše stránka při vyhledávání objevovala na co nejlepších pozicích. Dosáhnout to lze právě kvalitním a systematicky uspořádaným obsahem na vaší stránce.
Blog a design
Tomu pomůže například i psaní blogu. Zajímavá témata zpracovaná do článku Vašim stránkám zajistí obsah, a navíc tak můžete svým zákazníkům i něco předat, popřípadě je pobavit. Pokud na to máte čas a prostředky, je blog ideální cesta, jak se zákazníkovi přiblížit.
Podceňovat by se neměla ale vizuální stránka celé prezentace. Čím lépe budou webovky nebo i e-shop vypadat, tím radši k vám budou zákazníci chodit a bude o to pravděpodobnější je, že nakoupí nebo o Vás řeknou dalším.
Sociální sítě
Platformy, které hýbou světem, jsou ale především sociální sítě. Jejich hlavní výhody spočívají hlavně v jejich rychlosti, cílení a zpětné vazbě. Mezi firmami jednoznačně vede Facebook a Instagram. V oblasti HR je cenným nástrojem LinkedIn.
Při správě sociálních sítí je důležité udělat si plán toho, o čem na nich chceme mluvit a rozložit ho v čase. Za promyšlení také stojí jazyk a vizuální styl. Měli bychom ho zvolit tak, abychom naše „sledovatele“ co nejvíce zaujali.
Sociální sítě se skvěle hodí k navázání vztahu se svou „komunitou“. Jejich prostřednictvím lze zákazníky rychle a účinně informovat o všech případných změnách. Pokud se vám podaří je navíc vtáhnout do diskuzí pod vašimi příspěvky, rozhodně se o váš časem dozví mnohem více lidí. Za určitých okolností může například Facebooková stránka úplně nahradit webové stránky. Velkou výhodou sociálních sítí je, že jsou oproti vlastním webovým stránkám velice levné, de facto nestojí nic.
Emailing
Rozesílání SPAMU náhodným lidem? V tom podstata e-mailového marketingu rozhodně netkví. Kvalitní newsletter s novinkami pro stálé i nové zákazníky, ve kterém najdou užitečné informace, má smysl i pro ta nejmenší řeznictví.
Základem je obsah, který je užitečný a třeba i zábavný. Příjemci se můžou dozvědět více o produktech, které řezník nabízí, například o jejich původu, ingrediencích a podobně. E-mail je rovněž skvělá cesta, jak je upozornit na změny v provozní době nebo nadcházející akce.
Na Vaše dobře napsané e-maily s přidanou hodnotou se zákazníci budou těšit a rozhodně je nebudou automaticky házet do koše. Samotný kontakt na ně lze získat osobním dotázáním při nákupu, případně formulářem na webových stránkách. Pokud je řeznictví větší, a i seznam kontaktů nečítá desítky, ale stovky lidí, je možné využít různé emailingové služby, které Vám s rozesílkou pomůžou.
Tipy pro řeznický online marketing
- Zařiďte si přehledný a fungující web.
- Založte si Facebook a Instagram a sdílejte fotky
- Napište něco alespoň 2–3x týdně.
- Pište stručně, srozumitelně a zajímavě. Vyprávějte příběhy
- Foťte a sdílejte fotografie.
- Budujte vztahy se svými zákazníky. Informujte a odpovídejte.
- Vydržte u toho. Má to smysl.