Váš košík je prázdný
cover.jpg
Blog

Jak propagovat řeznictví na internetu?

, 5 minut čtení

Umět o sobě dát vědět. Tato schopnost je extrémně důležitá v každé oblasti lidského života a v podnikání ještě o něco víc. Jak mohou řeznictví využít internet k sebepropagaci, a tím i k vyšším ziskům?

Internet je užitečný nástroj. Využijte ho.

Za základní stavební kámen internetového marketingu lze považovat webové stránky. I když se bez nich dá obejít a informace o firmě sdílet například přes Facebook, kvalitní webovky jsou přece jen to pomyslnou internetovou výkladní skříní.

Důležitá je především přehlednost. Velké množství nepřehledně řazeného obsahu a nelogická struktura stránky návštěvníka zmate. Nedovolí mu najít informace, které hledá a nejspíš ho tak znechutí, že se o to brzy přestane snažit.

To je mimo jiné součástí procesu, který se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Jeho cílem je zajistit, aby se vaše stránka při vyhledávání objevovala na co nejlepších pozicích. Dosáhnout to lze právě kvalitním a systematicky uspořádaným obsahem na vaší stránce.

Blog a design

Tomu pomůže například i psaní blogu. Zajímavá témata zpracovaná do článku Vašim stránkám zajistí obsah, a navíc tak můžete svým zákazníkům i něco předat, popřípadě je pobavit. Pokud na to máte čas a prostředky, je blog ideální cesta, jak se zákazníkovi přiblížit.

Podceňovat by se neměla ale vizuální stránka celé prezentace. Čím lépe budou webovky nebo i e-shop vypadat, tím radši k vám budou zákazníci chodit a bude o to pravděpodobnější je, že nakoupí nebo o Vás řeknou dalším.

Sociální sítě

Platformy, které hýbou světem, jsou ale především sociální sítě. Jejich hlavní výhody spočívají hlavně v jejich rychlosti, cílení a zpětné vazbě. Mezi firmami jednoznačně vede Facebook a Instagram. V oblasti HR je cenným nástrojem LinkedIn.

Při správě sociálních sítí je důležité udělat si plán toho, o čem na nich chceme mluvit a rozložit ho v čase. Za promyšlení také stojí jazyk a vizuální styl. Měli bychom ho zvolit tak, abychom naše „sledovatele“ co nejvíce zaujali.

Sociální sítě se skvěle hodí k navázání vztahu se svou „komunitou“. Jejich prostřednictvím lze zákazníky rychle a účinně informovat o všech případných změnách. Pokud se vám podaří je navíc vtáhnout do diskuzí pod vašimi příspěvky, rozhodně se o váš časem dozví mnohem více lidí. Za určitých okolností může například Facebooková stránka úplně nahradit webové stránky. Velkou výhodou sociálních sítí je, že jsou oproti vlastním webovým stránkám velice levné, de facto nestojí nic.

Emailing

Rozesílání SPAMU náhodným lidem? V tom podstata e-mailového marketingu rozhodně netkví. Kvalitní newsletter s novinkami pro stálé i nové zákazníky, ve kterém najdou užitečné informace, má smysl i pro ta nejmenší řeznictví.

Základem je obsah, který je užitečný a třeba i zábavný. Příjemci se můžou dozvědět více o produktech, které řezník nabízí, například o jejich původu, ingrediencích a podobně. E-mail je rovněž skvělá cesta, jak je upozornit na změny v provozní době nebo nadcházející akce.

Na Vaše dobře napsané e-maily s přidanou hodnotou se zákazníci budou těšit a rozhodně je nebudou automaticky házet do koše. Samotný kontakt na ně lze získat osobním dotázáním při nákupu, případně formulářem na webových stránkách. Pokud je řeznictví větší, a i seznam kontaktů nečítá desítky, ale stovky lidí, je možné využít různé emailingové služby, které Vám s rozesílkou pomůžou.

Jído táhne. Nejen v reálném světě, ale i na sítích.

Tipy pro řeznický online marketing

  1. Zařiďte si přehledný a fungující web.
  2. Založte si Facebook a Instagram a sdílejte fotky
  3. Napište něco alespoň 2–3x týdně.
  4. Pište stručně, srozumitelně a zajímavě. Vyprávějte příběhy
  5. Foťte a sdílejte fotografie.
  6. Budujte vztahy se svými zákazníky. Informujte a odpovídejte.
  7. Vydržte u toho. Má to smysl.

BLOG

cover.jpg
 

Krájejte jako profíci. Nářezový stroj se hodí na prodejnu i domů

, 5 minut čtení

Výrobek, který nesmí chybět na žádné řeznické prodejně. S jeho pomocí obsluha rychle a účinně nařeže libovolný produkt od šunky po salám. Jak vybrat ten správný model přesně pro vaše potřeby a jak se pak o něj starat? A má smysl kupovat si „nářezák“ domů? Poradí vám servisní technik s mnoha lety zkušeností – Jaromír Kostka.

Nářezový stroj slouží ke krájení surovin, a to na řeznických a uzenářských prodejnách, v gastronomických provozech, ale i doma. Používá se ke krájení mas i zeleniny nebo pečiva.

Řezníc ho využívají na krájení různorodých produktů od suchých salámů menších kalibrů přes šunkové salámy až po uzenou krkovičku. Nářezáky lze rozdělit na ruční, poloautomatické a automatické. Ty manuální pak ještě dělíme na přímé a šikmé, což odkazuje na uložení nože. Šikmé pomáhají k posunu nařezávaného materiálu.

Jak si vybrat?

Při výběru nářezového stroje je klíčových několik kritérií. „V první řadě jde o množství krájeného materiálu a o ukládání produktu. Automatické nářezové stroje nám ho rovnou ukládají. Ruční se hodí tam, kde toho materiálu není tolik a kde se krájí přímo na zakázku pro zákazníka. Poloautomat je něco mezi tím a využívá se hlavně v kuchyních nebo pro nestandardní materiál,“ říká servisní technik MASO-PROFITu Jaromír Kostka.

„Rozlišujeme také krájení masa a sýrů. Na sýry se používají nářezáky s teflonovou úpravou, aby se sýr nelepil. Různé jsou také počty jehliček u řetízkových dopravníků. U automatů používaných na uzeniny je jehliček víc, aby materiál správně držel. U sýrů je jich naopak méně, aby v něm nebylo tolik děr. Existují ale také univerzální nářezové stroje s několika variantami dopravníků,“ dodává.

Obsluha a údržba

Při výběru stroje je tedy klíčový odhad vytíženosti provozu a tedy množství krájené suroviny. Důležité jsou také možnosti obsluhy. Ta sice musí projít školením, ovládání nářezových strojů je ale velice nenáročné a intuitivní.

„O něco časově náročnější je pak údržba. Čištění automatů není tak jednoduché jako manuálů protože je tam víc komponentů, které se musí vyjmout, očistit a pak vrátit,“ vysvětluje Jaromír Kostka.

„Co se týče údržby, je nutné stroje čistit a mýt po každém pracovním dni a při velkém vytížení i během dne. Pokud se jeden nářezák používá na maso i sýr, je na to samozřejmě potřeba brát ohled a čistit ho mezi jednotlivými fázemi krájení,“ pokračuje.

„Potom je důležitá údržba mazacích míst a úplně nejdůležitější je udržovat ostrost nože. Každý stroj má svůj brusný aparát, díky kterému ho může obsluha efektivně naostřit,“ říká zkušený technik.

A jak často brousit? „To se nejlépe pozná na samotném krájeném produktu. Ve chvíli, kdy je nůž tupý, vzniká na materiálu taková slupka. Tak poznáme, že není dokrojen a zbytek se strhává,“ říká Kostka.

Servisní tým MASO-PROFITu doporučuje nechat si nářezový stroj jednou ročně zkontrolovat. Při dobré údržbě se ale jedná o produkt, který v provozu vydrží dlouho bez potřeby velkých zásahů. „Máme stroje, které mají nakrájených přes 20 milionů plátků a pořád jsou v provozu,“ doplňuje.

Hodí se i domů

Ruční nářezáky se hodí i do domácích podmínek. Zpravidla jsou to stroje, po kterých se nevyžaduje velká zátěž. Domácí nářezové stroje se používají na krájení masných produktů, ale také pečiva, čímž šetří čas. V tom spočívá jejich hlavní výhoda. Při výběru je tu důležité brát ohled na prostor, který můžeme nářezáku v kuchyni věnovat.

Graef

Rodinná firma Graef vyrábí manuální i automatické nářezové stroje s označením „Made in Germany“. Německá společnost vyvíjí a konstruuje vysoce kvalitní výrobky už více než 50 let.

Dodává profesionální kráječe vyvinuté pro řeznictví a gastronomické provozy, poloautomatické i automatické kráčeje pro živnostníky a také širokou škálu prvotřídních kráječů pro domácnost.

BLOG

Načítám ...