Váš košík je prázdný
cover.jpg
Blog

Jak propagovat řeznictví na internetu?

, 5 minut čtení

Umět o sobě dát vědět. Tato schopnost je extrémně důležitá v každé oblasti lidského života a v podnikání ještě o něco víc. Jak mohou řeznictví využít internet k sebepropagaci, a tím i k vyšším ziskům?

Internet je užitečný nástroj. Využijte ho.

Za základní stavební kámen internetového marketingu lze považovat webové stránky. I když se bez nich dá obejít a informace o firmě sdílet například přes Facebook, kvalitní webovky jsou přece jen to pomyslnou internetovou výkladní skříní.

Důležitá je především přehlednost. Velké množství nepřehledně řazeného obsahu a nelogická struktura stránky návštěvníka zmate. Nedovolí mu najít informace, které hledá a nejspíš ho tak znechutí, že se o to brzy přestane snažit.

To je mimo jiné součástí procesu, který se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Jeho cílem je zajistit, aby se vaše stránka při vyhledávání objevovala na co nejlepších pozicích. Dosáhnout to lze právě kvalitním a systematicky uspořádaným obsahem na vaší stránce.

Blog a design

Tomu pomůže například i psaní blogu. Zajímavá témata zpracovaná do článku Vašim stránkám zajistí obsah, a navíc tak můžete svým zákazníkům i něco předat, popřípadě je pobavit. Pokud na to máte čas a prostředky, je blog ideální cesta, jak se zákazníkovi přiblížit.

Podceňovat by se neměla ale vizuální stránka celé prezentace. Čím lépe budou webovky nebo i e-shop vypadat, tím radši k vám budou zákazníci chodit a bude o to pravděpodobnější je, že nakoupí nebo o Vás řeknou dalším.

Sociální sítě

Platformy, které hýbou světem, jsou ale především sociální sítě. Jejich hlavní výhody spočívají hlavně v jejich rychlosti, cílení a zpětné vazbě. Mezi firmami jednoznačně vede Facebook a Instagram. V oblasti HR je cenným nástrojem LinkedIn.

Při správě sociálních sítí je důležité udělat si plán toho, o čem na nich chceme mluvit a rozložit ho v čase. Za promyšlení také stojí jazyk a vizuální styl. Měli bychom ho zvolit tak, abychom naše „sledovatele“ co nejvíce zaujali.

Sociální sítě se skvěle hodí k navázání vztahu se svou „komunitou“. Jejich prostřednictvím lze zákazníky rychle a účinně informovat o všech případných změnách. Pokud se vám podaří je navíc vtáhnout do diskuzí pod vašimi příspěvky, rozhodně se o váš časem dozví mnohem více lidí. Za určitých okolností může například Facebooková stránka úplně nahradit webové stránky. Velkou výhodou sociálních sítí je, že jsou oproti vlastním webovým stránkám velice levné, de facto nestojí nic.

Emailing

Rozesílání SPAMU náhodným lidem? V tom podstata e-mailového marketingu rozhodně netkví. Kvalitní newsletter s novinkami pro stálé i nové zákazníky, ve kterém najdou užitečné informace, má smysl i pro ta nejmenší řeznictví.

Základem je obsah, který je užitečný a třeba i zábavný. Příjemci se můžou dozvědět více o produktech, které řezník nabízí, například o jejich původu, ingrediencích a podobně. E-mail je rovněž skvělá cesta, jak je upozornit na změny v provozní době nebo nadcházející akce.

Na Vaše dobře napsané e-maily s přidanou hodnotou se zákazníci budou těšit a rozhodně je nebudou automaticky házet do koše. Samotný kontakt na ně lze získat osobním dotázáním při nákupu, případně formulářem na webových stránkách. Pokud je řeznictví větší, a i seznam kontaktů nečítá desítky, ale stovky lidí, je možné využít různé emailingové služby, které Vám s rozesílkou pomůžou.

Jído táhne. Nejen v reálném světě, ale i na sítích.

Tipy pro řeznický online marketing

  1. Zařiďte si přehledný a fungující web.
  2. Založte si Facebook a Instagram a sdílejte fotky
  3. Napište něco alespoň 2–3x týdně.
  4. Pište stručně, srozumitelně a zajímavě. Vyprávějte příběhy
  5. Foťte a sdílejte fotografie.
  6. Budujte vztahy se svými zákazníky. Informujte a odpovídejte.
  7. Vydržte u toho. Má to smysl.

BLOG

cover-foto-konzervy-1920x400px.jpg
 

Nejlepší pršuty jsou v Litoměřicích!

, 3 minuty čtení

Klasická řeznická prodejna se proměnila ve stylový specializovaný obchod s pršuty. Stalo se tak mimo jiné zásahem projekčního oddělení MASO-PROFITU, které pomohlo s koncepcí prodejny a následným designem interiéru.

Prostor před rekonstrukcí

Rodinný podnik PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích je zaměřený na výrobu pršutů a fermentovaných výrobků. Při výrobě pršutů se očištěná svalovina se nakládá do soli a koření a následně se suší. To může trvat několik měsíců, ale někdy i let. Receptury jednotlivých výrobců se liší, a tím pádem i chutě jejich výrobků. PRŠUTÉRIE® Chovaneček nabízí produkty z různých druhů mas, od hovězích a vepřových přes zvěřinové až po jehněčí.

„Poptávka na remodeling řeznické prodejny nám na stole přistála už v roce 2016. Nakonec jsme realizovali až v roce 2021,“ říká projektový manažer MASO-PROFITu Pavel Tomandl. Jednalo se původně o řemeslné řeznictví v retro stylu, které se mělo proměnit na moderní prodejnu s nabídkou pršutů.

Těžiště projektu spočívalo v návrhu podoby prodejny včetně rozmístění vitrín a ambientního osvětlení. „Pršuty jsou totiž produkt, u kterého na světle při prezentaci dost záleží,“ vysvětluje Tomandl. „Součástí naší práce bylo vytváření renderů a hmotové vizualizace,“ dodává.

Původní stav

Žádný projekt se neobejde bez výzev

Samotná realizace probíhala za ztížených podmínek, šlo především o zhoršenou dostupnost materiálů. „Museli jsme improvizovat. Základní myšlenka zůstala stejná, ale invertovali jsme například barvy obkladů a podlahy. Oproti původnímu plánu jsme podlahu udělali tmavou a obklady světlé. Design doplňuje betonová stěrka na zdi,“ říká Pavel Tomandl.

Součástí akce byly i de facto hrubé stavební úpravy, na kterých pracoval další externí dodavatel. Prodejna se totiž nachází v zástavbě historického centra Litoměřic. „To s sebou samozřejmě neslo řadu problémů, především co se týče bourání a přizpůsobování prostoru pro přístěnné vitríny,“ popisuje Tomandl.

Prostor po rekonstrukci

„Největší výzva byla neprobourat stěny z kamene a mazaniny, které byly občas vyplněné i slámou,“ doplňuje. V průběhu přestavby bylo nutné se operativně domlouvat s památkáři, tuto agendu si vzal na starost sám majitel obchodu Vlastimil Chovaneček.

Faktická práce na prodejně tak zabrala celkem čtyři týdny a dopadla úspěšně. „S realizací jsme velmi spokojeni. Všechny drobné problémy se podařilo včas a k naší spokojenosti vyřešit,“ zhodnotil akci na závěr pan Chovaneček.

PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích

Projektování, ale nejen prodejen

Návrh a vybavení prodejních i výrobních prostor je specializovaná disciplína, ve které je třeba skloubit znalosti z různých oborů. Díky rozvržení prostoru zkušenými projektanty může váš provoz efektivně ušetřit snížením prostojů ve výrobě a vydávání. Poptejte nás pro váš projekt, a my s vámi budeme od prvotní myšlenky až po úspěšnou realizaci.

BLOG

Načítám ...