Váš košík je prázdný
a.jpg
Blog

Jak na hygienu jatek? Oslovte odborníky

, 4 minuty čtení

Hygiena na výborné úrovni je v potravinářství zásadní. Jatka Mohelno jsou provoz s bourárnou, výrobnou a prodejnou, pro který tým MASO-PROFITu vypracoval celkovou dokumentaci, instaloval čisticí satelit a navázal dlouhodobu poradenskou spolupráci. Jde o službu, která šetří čas, peníze a chrání dobré jméno značky. 

„Na hygienickém poradenství jsme se domluvili na základě předchozí spolupráce v rámci vybavování technologií,“ říká hygienický konzultant Mgr. Jan Strejček. V provozu se zpracovává hovězí i vepřové maso a vyrábějí se tu tepelně opracované masné výrobky i polotovary. 

Hlavním cílem spolupráce bylo skokově zlepšit úroveň hygieny už existujícího provozu. „Nejdůležitější výzvou bylo uklidit a vydezinfikovat provoz za zlomek času, kterého je pořád nedostatek,“ říká Ing. Lenka Kovačevičová z Jatek Mohelno.

Komplexní služba

„V rámci dokumentace jsme zpracovali HAACP, provozní a sanitační řád. Součástí našich služeb byla také metrologie, příprava plánu vzorků, implementace sanitačních procesů a zpracování žádostí – to byla například žádost o výjimku ze strukturálních požadavků nebo o snížení počtu odběrů vzorku,“ vysvětluje Strejček.

V podobných případech je zásadní, aby se HACCP, neboli systém analýzy rizika a stanovení kritických kontrolních bodů, podařilo zavést tak, aby zaměstnanci dokázali efektivně pracovat a vést záznamy.

K tomu byla potřeba aktivní spolupráce na straně klienta. Důležitá je především pečlivost při dodržování nastavených pravidel. MASO-PROFIT bude dále v provozu čtyřikrát ročně provádět kontrolu sanitace, jednou do roka pak kompletní hygienický audit. Probíhá také trvalá on-line konzultace.

Čistota chrání značku

Hygienické poradenství pomáhá předcházet problémům s celkovým obrazem hygieny a bezpečnosti potravin. To zabraňuje poškození jména značky v případě mikrobiologické, chemické nebo fyzikální kontaminace produktů.

„Po takových chybách a jejich případné medializaci hrozí dopad na ekonomiku firmy. Ztracená důvěra se těžko získává zpátky,“ říká Jan Strejček. „Proto je našim cílem ochrana aktiv zákazníka trvalým zlepšováním hygienického stavu a úrovně bezpečnosti produktu,“ dodává.

V Jatkách Mohelno se podařilo zlepšit hygienické standardy. Klient ušetřil čas nutný ke zpracování všech náležitostí, a díky zavedení pěnovacího satelitu také čas a náklady potřebné k sanitaci.

Hygienické Poradenství

Plán HACCP

Plán systému analýzy rizika a stanovení kritických kontrolních bodů (HACCP) je druh certifikace pro kontrolu a řízení kvality a nezávadnosti potravin při výrobě v potravinářských provozech. Konkrétně jde o předurčení konkrétních kritických míst a situací v procesu výroby. Váš HACCP plán vytvoříme a spolehlivě implementujeme.

Sanitační řád

Zpracujeme pro vás dokumenty, které popisují procesy sanitace. Sanitační řád a dílčí plány připravujeme na klíč. Zaškolíme pracovníky. Součástí procesu je případný validační test. Pomáháme s kontrolou a efektivním řízením procesu.

Audit a hygienická praxe

Profesionálně zhodnotíme funkčnost systému kritických bodů ve vašem provozu a navrhneme jeho optimalizaci. Díky pohledu zvenčí dokážeme efektivně rozpoznat nedostatky a navrhnout jejich řešení. Zavedeme u vás odpovídající hygienickou praxi a prostředky dle typu provozovny.

Poradenství a servis pro hygienu potravin

Poskytneme vám poradenství vycházející z našich dlouholetých zkušeností v oblasti hygieny potravin, a pomůžeme vám tak dosáhnout vysoké úrovně ochrany lidského zdraví při výrobě potravinářských produktů. Pomůžeme vám také s dokumentací a výběrem vhodných dezinfekčních a čisticích přípravků. Zaměřujeme se i na problematiku biofilmu a pomáháme s jeho odstraněním a nastavením prevence. Řešíme také problematiku případných nevyhovujících mikrobiologických výsledků.

Potřebujete pomoct s hygienou ve vašem provozu?
Zavolejte Janu Strejčkovi na 720 031 999.

BLOG

cover-1.jpg
 

Recept na úspěšný foodtruck? „Vaříme, na co máme chuť,“ říká Būcheck

, 3 minuty čtení

Původně bylo v plánu bistro. Kvůli nedostatku financí z toho nakonec vyšel food truck. Díky nezměrnému nadšení a tvrdé práci se z něj zanedlouho stal pravděpodobně nejznámější a nejvyhlášenější food truck v Česku. Seznamte se Būcheckem – brněnským fenoménem se slovenskými vlastníky.

Jeden obrázek řekne víc než tisíc slov.

Značku Bucheck tvoří Peter spolu se svou ženou Zuzanou. Jejich nabídku netvoří jen kvalitní hovězí a vepřové maso, ale také sladké koláče. Ani jeden z nich není původně z oboru, tím se ale odradit nenechali.

Slovenské duo tak muselo začínat skutečně od nuly. “Začiatky boli ťažké. Nie sme z oboru, takže sme všetky skúsenosti získavali za pochodu. Nemali sme zamestnancov ani žiadny pracovný plán,“ říká Zuzana.

Počáteční nesnáze se ale podařilo rychle zvládnout, a to i díky dobře nastavené filozofii podnikání. Najdôležitejšie sú pre nás určite suroviny. Väčšina našich receptov vzniká tak, že sa dostaneme ku krásnej, kvalitnej surovine a chceme ju u nás spracovať. Preto si aj čo sa dodávateľov týka, dôsledne vyberáme,“ vysvětluje slovenský pár svůj přístup.

Suroviny pro Būcheck nejsou jen základním stavebním kamenem pokrmů, ale také inspirací. Další zdroj inspirace je až mile jednoduchý – jsou to vlastní chuťové preference. „Často varíme to, na čo máme sami chuť. Inšpiráciou sú potraviny počas roka, to ako sa menia ročnými obdobiami, cestovanie, ale kľudne aj staré recepty našich prarodičov,“ říkají mladí majitelé.

Maso a sladké – dokonalá kombinace.

Zákazníci jako kamarádi

Kudy vede nejrychlejší a nejpřímější cesta ke kvalitní propagaci foodtrucku? „Jediným spôsobom akým náš biznis propagujeme je cez sociálne siete. Od začiatku sme si na nich dávali veľmi záležať, venovali sa im a trávime na nich naozaj veľa času,“ prozrazuje Zuzana svůj recept na kvalitní marketing.

Další velkou devizou podniku je silná orientace na prozákaznický přístup. „Z mnohých našich zákazníkov sa stali naši kamaráti. Snažíme sa, aby u nás bol každý spokojný. A ak nie je, alebo sa niečo pokazí, ihneď reagujeme a máme snahu túto chybu napraviť,“ doplňuje.

Būcheck ale nezůstává jen u vaření a pečení. Nově totiž nabízejí originální směs koření se kterou dvojice připravuje zákaznicky oblíbenou pochutinu – pulled pork. Obal výrobku jistě ocení každý znalec.

A co plány do budoucna? Do těch trochu hází vidle Covid, nicméně chuť po dalším rozvoji Peterovi se Zuzanou určitě nechybí a další rozrůstání svého podnikání v žádném případě nevylučují. Nezbývá, než se těšit.

Směs koření na pulled pork.

BLOG

Načítám ...