Váš košík je prázdný
cover-1.jpg
Blog

Etická masožravost: z vegana řezníkem

, 3 minuty čtení

Jíst kvalitní maso s čistým svědomím. Tak by se v krátkosti dala shrnout podstata trendu, který hýbe masným světem. Etická řezničina zažívá pokračující boom, a dá se proto očekávat, že maso z malých lokálních farem bude stále žádanější.

Biofarmy se těší stále větší oblibě.

Hnutí propagující konzumaci masa z biochovů o sobě dalo vědět už na začátku 21. století. Zformovalo se přibližně v roce 2002, jeho epicentrem se stal článek novináře Michaella Pollana v New York Times, který se později přerodil v knihu s názvem „Dilema všežravce“.

Její základní myšlenkou byla otázka, zda by člověk, který jí maso, měl být schopen si svoje jídlo sám usmrtit. Ideály šetrného řeznictví pak spočívají v konzumaci masa zvířat chovaných na pastvinách. Díky tomu netrpí stresem a jejich chov by neměl tolik zatěžovat životní prostředí.

Trend „morálního“ masožravectví je od té doby na vzestupu a chladné nenechal ani vegetariány a vegany. Jedním z nich byla i současná řeznice Kavanaughová z New Yorku. Vegetariánsky se stravovala více než deset let, od toho ale upustila, a maso se stalo jejím povoláním. „Dělám to proto, abych převrátila celý současný masný průmysl naruby,“ uvedla v článku pro Timesy.

Pastviny a sociální sítě

Etická řezničina je totiž ve své podstatě s veganstvím propojená. Její zastánci se s vegany často shodnou na pojmenování problemů, jejich řešení ale vidí jinak. Místo vynechání masa a živočišných produktů ze svých jídelníčku dbají na jeho kvalitu, kterou pro ně zaručují lokální biochovy. Pravděpodobně dokážou najít minimálně tři důvody proč jíst maso.

Mnoho takových chovů existuje i v Česku. Je to například Biofarma Františkov, kde se na pastvině chovají krávy plemene Hereford. Na farmě Doupov u severočeského Mašťova se zase prodává stařené hovězí plemene Angus Aberdeen a zvěřina z nedalekých lesů.

Lov a konzumace divoké zvěře totiž do konceptu etické masožravosti skvěle zapadá, a to i díky skvělým nutričním vlastnostem, které zvěřina má. Příkladem malého chovu je také Rodinná farma Jirásek u Pehlřimova. Hnutí za maso z biochovů získává stále větší sílu na sociálních sítích.

Před rokem facebookový profil Ethical Butcher zveřejnil příspěvek, ve kterém překlopil veganský trend „Vegenuary“ na „Regenuary“. Jde o přesmyknutí z akce, která vybízí k tomu, aby lidé celý leden nejedli živočišnou stravu.

Alternativa Regenuary nabádá ke konzumaci jídel pocházející z takzvaného regenaritvního zemědělství. Součástí toho je i pochutnávání si na mase z etických chovů. Původní post sdílelo přes milion lidí. Zdá se, že se etickým řezníkům povedlo pro svoji myšlenku nadchnout nezanedbatelné procento masných nadšenců.

Leden ve znamení šetrnosti?

BLOG

cover.jpg
 

Projekce řeznictví Baxant: I design dělá prodejnu

, 5 minut čtení

Řeznická prodejna na náměstí v Benátkách nad Jizerou se během jednoho měsíce proměnila k nepoznání. Podnik, který je vyhlášeným masným centrem celého města, už Benátčany neláká jenom prvotřídní nabídkou masa, ale i moderně řešeným prostorem a svěžím designem.

Řeznictví Baxant

„Podle mě je velice důležité, jak řeznictví vypadá. Chci, aby se v něm zákazníci cítili dobře,“ říká zakladatel Jan Baxant, který s MASO-PROFITem na různých projektech spolupracuje už od roku 2001.

„Zákazník nás oslovil na základě dřívější dlouhodobé spolupráce. Tahle konkrétní akce zabrala dohromady jeden měsíc,“ říká manažer MASO-PROFITU Pavel Tomandl, který měl projekt na starosti.

„Šlo o remodeling už existujícího prodejny. Při té příležitosti se dělaly stavební úpravy, které zvlášť řešila externí stavební firma,“ pokračuje Pavel.

V objektu bylo například potřeba vybourat nízké zídky v průčelí. Samotný vnitřní prostor se pak pyšní originálním designem za použití pro řeznictví nezvyklých barev. Kombinace zelené a červené podniku propůjčuje neotřelý a přitom příjemný vzhled.

Stylově laděný interiér

„Měl jsem svoji představu, kterou jsem dopředu nastínil, a kterou jsme společně konzultovali. Na to navazoval projekt a realizace. Spolupráce byla velmi korektní a profesionální,“ doplňuje pan Baxant.

Vzhled jakéhokoliv obchodu hraje v nákupním procesu důležitou roli, jinak tomu není ani u řeznictví. „Jak prostor vypadá a jak příjemně se v něm zákazník cítí přímo ovlivňuje tržby. Je super, když si to majitel uvědomuje a myslí na to,“ říká Tomandl.

Kromě remodelingu stávající prodejny se v benátském řeznictví ještě připravovala studie a dokumentace pro rozšíření tepelně opracované masné výroby, na které MASO-PROFIT spolupracoval s firmou Zeta Benátky.

Majitel řeznictví Jan Baxant

Tajemství řeznického úspěchu

„Řeznictví jsem chtěl mít vždycky. Že je tu volné místo jsem se dozvěděl v roce 2013 a hned jsem to vzal. Snažím se to dělat tak, abych měl kvalitní personál, co rád obsluhuje. Samozřejmě je taky důležité mít čerstvé zboží a dobře vypadající prodejnu,“ vysvětluje Jan Baxant, který nabízí široký sortiment vepřového, hovězího a drůbežího masa z českých chovů.

„Já nenávidím fronty, proto tu máme tři váhy a u pultu jsou vždycky čtyři prodavačky. Myslím, že příjemná obsluha, hezký prostor a čerstvé zboží zaručuje úspěch. Samozřejmě je taky potřeba být dobře umístěný v rámci města a mít zařízené parkování,“ doplňuje na závěr.

Řeznictví Baxant je v Benátkách vyhlášené

Co jsme dodávali

Na prodejně jsou chladicí pulty Criocabin EPOQUE, které mají vysoko umístěnou ložnou plochu na zboží a nízké sklo. Devítimetrová linie se skládá z chlazených rovných a jednoho rohového modulu a uzavírá ji vyhřívaný modul pro výdej sortimentu teplého bufetu s baličkou jídel s sebou.

Zápultí jsme přizpůsobili pro doplňkový prodej nápojů . Chlazené přístěnné vitríny jsou výborné na prezentaci sortimentu ve visu, jako jsou například větší kusy čerstvého a uzeného masa, salámy nebo šunky.

Nářezový stroj značky Graef

V sekci pro krájený sortiment jsou dva nářezové stroje Graef EURO 3000 profi a plně automatický Graef VA 802 na krájený sortiment.

V zázemí je špičkový konvektomat Rational SCC s originálním příslušenstvím Vario-smoker pro uzení přímo v prodejně, které skvěle navodí atmosféru. Dále jsme dodali nerezové regály, profi myčku nádobí Silanos a vakuovou baličku Henkelman.

Výbavu jsme doplnili sortimentem tácků, misek a stojánků na uzeniny. Zákazníkovi také připravujeme cenovky do pultů s logem firmy.

Zaujali jsme vás? Tady jsou naše služby v kostce

  • Návrh stavy, 3D modelace, vizualizace
  • Návrh prodejních prostor a zázemí
  • Kompletní dodávka vybavení a instalace
  • Zaškolení zaměstnanců
  • Záruční i pozáruční servis
  • Návrh a výroba POS materiálů

Zrealizovali jsme desítky prodejen po celé České republice. Rádi se s Vámi potkáme při práci na té Vaší. Pro rychlou poptávku vyplňte krátký formulář, nebo pište na email projekce@masoprofit.cz případně volejte na číslo 284 000 238.

BLOG

Načítám ...