Váš košík je prázdný
cover-1.jpg
Blog

Etická masožravost: z vegana řezníkem

, 3 minuty čtení

Jíst kvalitní maso s čistým svědomím. Tak by se v krátkosti dala shrnout podstata trendu, který hýbe masným světem. Etická řezničina zažívá pokračující boom, a dá se proto očekávat, že maso z malých lokálních farem bude stále žádanější.

Biofarmy se těší stále větší oblibě.

Hnutí propagující konzumaci masa z biochovů o sobě dalo vědět už na začátku 21. století. Zformovalo se přibližně v roce 2002, jeho epicentrem se stal článek novináře Michaella Pollana v New York Times, který se později přerodil v knihu s názvem „Dilema všežravce“.

Její základní myšlenkou byla otázka, zda by člověk, který jí maso, měl být schopen si svoje jídlo sám usmrtit. Ideály šetrného řeznictví pak spočívají v konzumaci masa zvířat chovaných na pastvinách. Díky tomu netrpí stresem a jejich chov by neměl tolik zatěžovat životní prostředí.

Trend „morálního“ masožravectví je od té doby na vzestupu a chladné nenechal ani vegetariány a vegany. Jedním z nich byla i současná řeznice Kavanaughová z New Yorku. Vegetariánsky se stravovala více než deset let, od toho ale upustila, a maso se stalo jejím povoláním. „Dělám to proto, abych převrátila celý současný masný průmysl naruby,“ uvedla v článku pro Timesy.

Pastviny a sociální sítě

Etická řezničina je totiž ve své podstatě s veganstvím propojená. Její zastánci se s vegany často shodnou na pojmenování problemů, jejich řešení ale vidí jinak. Místo vynechání masa a živočišných produktů ze svých jídelníčku dbají na jeho kvalitu, kterou pro ně zaručují lokální biochovy. Pravděpodobně dokážou najít minimálně tři důvody proč jíst maso.

Mnoho takových chovů existuje i v Česku. Je to například Biofarma Františkov, kde se na pastvině chovají krávy plemene Hereford. Na farmě Doupov u severočeského Mašťova se zase prodává stařené hovězí plemene Angus Aberdeen a zvěřina z nedalekých lesů.

Lov a konzumace divoké zvěře totiž do konceptu etické masožravosti skvěle zapadá, a to i díky skvělým nutričním vlastnostem, které zvěřina má. Příkladem malého chovu je také Rodinná farma Jirásek u Pehlřimova. Hnutí za maso z biochovů získává stále větší sílu na sociálních sítích.

Před rokem facebookový profil Ethical Butcher zveřejnil příspěvek, ve kterém překlopil veganský trend „Vegenuary“ na „Regenuary“. Jde o přesmyknutí z akce, která vybízí k tomu, aby lidé celý leden nejedli živočišnou stravu.

Alternativa Regenuary nabádá ke konzumaci jídel pocházející z takzvaného regenaritvního zemědělství. Součástí toho je i pochutnávání si na mase z etických chovů. Původní post sdílelo přes milion lidí. Zdá se, že se etickým řezníkům povedlo pro svoji myšlenku nadchnout nezanedbatelné procento masných nadšenců.

Leden ve znamení šetrnosti?

BLOG

cover.jpg
 

Jak propagovat řeznictví na internetu?

, 5 minut čtení

Umět o sobě dát vědět. Tato schopnost je extrémně důležitá v každé oblasti lidského života a v podnikání ještě o něco víc. Jak mohou řeznictví využít internet k sebepropagaci, a tím i k vyšším ziskům?

Internet je užitečný nástroj. Využijte ho.

Za základní stavební kámen internetového marketingu lze považovat webové stránky. I když se bez nich dá obejít a informace o firmě sdílet například přes Facebook, kvalitní webovky jsou přece jen to pomyslnou internetovou výkladní skříní.

Důležitá je především přehlednost. Velké množství nepřehledně řazeného obsahu a nelogická struktura stránky návštěvníka zmate. Nedovolí mu najít informace, které hledá a nejspíš ho tak znechutí, že se o to brzy přestane snažit.

To je mimo jiné součástí procesu, který se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Jeho cílem je zajistit, aby se vaše stránka při vyhledávání objevovala na co nejlepších pozicích. Dosáhnout to lze právě kvalitním a systematicky uspořádaným obsahem na vaší stránce.

Blog a design

Tomu pomůže například i psaní blogu. Zajímavá témata zpracovaná do článku Vašim stránkám zajistí obsah, a navíc tak můžete svým zákazníkům i něco předat, popřípadě je pobavit. Pokud na to máte čas a prostředky, je blog ideální cesta, jak se zákazníkovi přiblížit.

Podceňovat by se neměla ale vizuální stránka celé prezentace. Čím lépe budou webovky nebo i e-shop vypadat, tím radši k vám budou zákazníci chodit a bude o to pravděpodobnější je, že nakoupí nebo o Vás řeknou dalším.

Sociální sítě

Platformy, které hýbou světem, jsou ale především sociální sítě. Jejich hlavní výhody spočívají hlavně v jejich rychlosti, cílení a zpětné vazbě. Mezi firmami jednoznačně vede Facebook a Instagram. V oblasti HR je cenným nástrojem LinkedIn.

Při správě sociálních sítí je důležité udělat si plán toho, o čem na nich chceme mluvit a rozložit ho v čase. Za promyšlení také stojí jazyk a vizuální styl. Měli bychom ho zvolit tak, abychom naše „sledovatele“ co nejvíce zaujali.

Sociální sítě se skvěle hodí k navázání vztahu se svou „komunitou“. Jejich prostřednictvím lze zákazníky rychle a účinně informovat o všech případných změnách. Pokud se vám podaří je navíc vtáhnout do diskuzí pod vašimi příspěvky, rozhodně se o váš časem dozví mnohem více lidí. Za určitých okolností může například Facebooková stránka úplně nahradit webové stránky. Velkou výhodou sociálních sítí je, že jsou oproti vlastním webovým stránkám velice levné, de facto nestojí nic.

Emailing

Rozesílání SPAMU náhodným lidem? V tom podstata e-mailového marketingu rozhodně netkví. Kvalitní newsletter s novinkami pro stálé i nové zákazníky, ve kterém najdou užitečné informace, má smysl i pro ta nejmenší řeznictví.

Základem je obsah, který je užitečný a třeba i zábavný. Příjemci se můžou dozvědět více o produktech, které řezník nabízí, například o jejich původu, ingrediencích a podobně. E-mail je rovněž skvělá cesta, jak je upozornit na změny v provozní době nebo nadcházející akce.

Na Vaše dobře napsané e-maily s přidanou hodnotou se zákazníci budou těšit a rozhodně je nebudou automaticky házet do koše. Samotný kontakt na ně lze získat osobním dotázáním při nákupu, případně formulářem na webových stránkách. Pokud je řeznictví větší, a i seznam kontaktů nečítá desítky, ale stovky lidí, je možné využít různé emailingové služby, které Vám s rozesílkou pomůžou.

Jído táhne. Nejen v reálném světě, ale i na sítích.

Tipy pro řeznický online marketing

  1. Zařiďte si přehledný a fungující web.
  2. Založte si Facebook a Instagram a sdílejte fotky
  3. Napište něco alespoň 2–3x týdně.
  4. Pište stručně, srozumitelně a zajímavě. Vyprávějte příběhy
  5. Foťte a sdílejte fotografie.
  6. Budujte vztahy se svými zákazníky. Informujte a odpovídejte.
  7. Vydržte u toho. Má to smysl.

BLOG

Načítám ...