Váš košík je prázdný
cover-foto-1920x400px-kopie.jpg
Blog

AMASO: „Nejsme ti, kteří jen něco nakupují. Maso bereme komplexně“

, 5 minut čtení

Podnik Amaso, který spadá pod síť Ambiente, vznikl před deseti lety. Od té doby produkuje kvalitní vyzrálé a stařené maso. Vznikají tu také uzeniny. V Amase se zpracovává hovězí maso z českého strakatého skotu a vepřové z přeštického černostrakatého prasete. Společnost dodává do vyhlášených restaurací, včetně partnerské sítě Ambiente a Lokál. Prostřednictvím řeznictví Naše maso prodává i online.

„Vznikli jsme jako projekt několika kuchařů, kteří měli problém s nedostatkem kvalitního masa,“ říká ředitel společnosti Vlastimil Lacina Jiroš, který v té době pracoval jako šéfkuchař restautace Čestr v Praze. „Zrání a staření masa pro Čestr se nejdřív dělalo ve spolupráci s externími dodavateli. Zájem byl ale tak obrovský, že nám nezbylo než se do toho pustit sami,“ pokračuje pan Lacina. Původní ambicí bylo dělat vyzrálé steakové maso, pak se přidalo kompletní hovězí, vepřové a uzeniny. „Zabýváme se masem komplexně. Pro dobré maso potřebujeme 4 věci: Dobrý život zvířete, dobrou smrt, dobrého řezníka a dobrého kuchaře. Zajímá nás proto kdo to chová, jak to chová, jak probíhá porážka a tak dále,“ vysvětluje Lacina. Výhodou firmy je kuchařské know-how, které dodává potřebný spotřebitelský pohled. „Víme, jak to má vypadat, kam to má dojít a co ti kuchaři a zákazníci potřebují,“ doplňuje pan Lacina.

ČESKÁ PLEMENA A ŠETRNÉ ZACHÁZENÍ

Amaso se primárně zaměřuje na dvě konkrétní plemena. Čestr, neboli český strakatý skot, má dvojí užitkovost – chová se na maso i na mléko. „Plemeno vycházelo dobře chuťově a zároveň bylo dostupné. Čestr je v Česku zastoupený ve více než 50 procentech, takže bylo z čeho vybírat. Dalším aspektem byl fakt, že je to české plemeno, což funguje marketingově,“ uvádí pan Lacina. Přeštické černostrakaté prase do firmy přišlo později s řezníkem Františkem Kšánou, který významně přispěl k rozšíření sortimentu. V té době se „přeštíci“ chovali na maso jen málo, protože se kvůli své tučnosti považovali za neefektivní. Uchovávali se v rezervách, aby plemeno nezaniklo. Pro kvalitu masa je klíčový život a porážka jatečních zvířat. „Když se s čímkoliv špatně
zachází, tak z toho nemůže vzniknout nic dobrého. Život zvířat proto musí být kvalitní. Část života zvířat z některých našich chovů tráví zvířata na pastvě. Některé jsou v ustájení. Důležité je, aby zvířata měla dobré podmínky k životu,“ vysvětluje pan Lacina. Neméně důležitý je pak způsob porážky. „Dobrá smrt znamená, že to zvíře musí být zabito tak, aby nedošlo ke stresu. Pokud by k němu došlo, maso by nebylo kvalitní,“ říká pan Lacina. Stresu se dá předejít například uvyknutím zvířat na přepravu a šetrným
způsobem porážky.

MASO, VODA, SŮL A TECHNOLOGIE

Amaso vyrábí své uzeniny bez použití chemie a polyfosfátů. „Používáme pragandu, u které si myslíme, že je to správně, zajišťuje hlavně bezpečnost potraviny a lepší vzhled. Nepoužíváme barviva a aditiva, protože věříme, že na kvalitě výrobků je to potom
znát,“ vysvětluje Lacina. Firma si zakládá na znalosti řeznického řemesla a na zmiňované kvalitě použitého masa. Výrobky se plní do kvalitních přírodních střívek. Uzení probíhá v kouři z tvrdého bukového dřeva. Pro tento způsob výroby je důležitým
faktorem technologie.

Dříve než Amaso přesídlilo do vlastních prostor, působila firma v pronajatých prostorech se starším
vybavením. „Pracovali jsme tam s malým kutrem a další technologií. Potom jsme si koupili repasovaný Seydelmann a rozdíl byl okamžitě znát, dílo bylo mnohem jemnější,“ vysvětluje pan Lacina. Důležitost vybavení pan Lacina vnímá i v kontextu automatizace výroby. „Nejsou lidi, takže musíme hledat technologie, které je částečně nahradí. Nesmí se z toho ale stát strojová výroba, chceme zachovat punc kvality,“ dodává.

Amaso na vybavení svého provozu spolupracovalo s MASO-PROFITem. „Vnímám vás hlavně jako firmu pro řezníky, která má široký záběr a dokáže udělat komplexní nabídku. Pomohli jste nám i s financováním prostřednictvím leasingů na stroje. Spolupráce
funguje dobře, a to i díky osobním vztahům,“ říká pan Lacina. Naposledy jsme do Amasa dodávali vybavení pro výrobu sušených masných výrobků bez přikuřování. Sušárna kapacitně pojme až 27 speciálních udírenských vozíků a v Amase ji využívají k výrobě klobás, salámů a dalších produktů.

BLOG

cover.jpg
 

Projekce řeznictví Baxant: I design dělá prodejnu

, 5 minut čtení

Řeznická prodejna na náměstí v Benátkách nad Jizerou se během jednoho měsíce proměnila k nepoznání. Podnik, který je vyhlášeným masným centrem celého města, už Benátčany neláká jenom prvotřídní nabídkou masa, ale i moderně řešeným prostorem a svěžím designem.

Řeznictví Baxant

„Podle mě je velice důležité, jak řeznictví vypadá. Chci, aby se v něm zákazníci cítili dobře,“ říká zakladatel Jan Baxant, který s MASO-PROFITem na různých projektech spolupracuje už od roku 2001.

„Zákazník nás oslovil na základě dřívější dlouhodobé spolupráce. Tahle konkrétní akce zabrala dohromady jeden měsíc,“ říká manažer MASO-PROFITU Pavel Tomandl, který měl projekt na starosti.

„Šlo o remodeling už existujícího prodejny. Při té příležitosti se dělaly stavební úpravy, které zvlášť řešila externí stavební firma,“ pokračuje Pavel.

V objektu bylo například potřeba vybourat nízké zídky v průčelí. Samotný vnitřní prostor se pak pyšní originálním designem za použití pro řeznictví nezvyklých barev. Kombinace zelené a červené podniku propůjčuje neotřelý a přitom příjemný vzhled.

Stylově laděný interiér

„Měl jsem svoji představu, kterou jsem dopředu nastínil, a kterou jsme společně konzultovali. Na to navazoval projekt a realizace. Spolupráce byla velmi korektní a profesionální,“ doplňuje pan Baxant.

Vzhled jakéhokoliv obchodu hraje v nákupním procesu důležitou roli, jinak tomu není ani u řeznictví. „Jak prostor vypadá a jak příjemně se v něm zákazník cítí přímo ovlivňuje tržby. Je super, když si to majitel uvědomuje a myslí na to,“ říká Tomandl.

Kromě remodelingu stávající prodejny se v benátském řeznictví ještě připravovala studie a dokumentace pro rozšíření tepelně opracované masné výroby, na které MASO-PROFIT spolupracoval s firmou Zeta Benátky.

Majitel řeznictví Jan Baxant

Tajemství řeznického úspěchu

„Řeznictví jsem chtěl mít vždycky. Že je tu volné místo jsem se dozvěděl v roce 2013 a hned jsem to vzal. Snažím se to dělat tak, abych měl kvalitní personál, co rád obsluhuje. Samozřejmě je taky důležité mít čerstvé zboží a dobře vypadající prodejnu,“ vysvětluje Jan Baxant, který nabízí široký sortiment vepřového, hovězího a drůbežího masa z českých chovů.

„Já nenávidím fronty, proto tu máme tři váhy a u pultu jsou vždycky čtyři prodavačky. Myslím, že příjemná obsluha, hezký prostor a čerstvé zboží zaručuje úspěch. Samozřejmě je taky potřeba být dobře umístěný v rámci města a mít zařízené parkování,“ doplňuje na závěr.

Řeznictví Baxant je v Benátkách vyhlášené

Co jsme dodávali

Na prodejně jsou chladicí pulty Criocabin EPOQUE, které mají vysoko umístěnou ložnou plochu na zboží a nízké sklo. Devítimetrová linie se skládá z chlazených rovných a jednoho rohového modulu a uzavírá ji vyhřívaný modul pro výdej sortimentu teplého bufetu s baličkou jídel s sebou.

Zápultí jsme přizpůsobili pro doplňkový prodej nápojů . Chlazené přístěnné vitríny jsou výborné na prezentaci sortimentu ve visu, jako jsou například větší kusy čerstvého a uzeného masa, salámy nebo šunky.

Nářezový stroj značky Graef

V sekci pro krájený sortiment jsou dva nářezové stroje Graef EURO 3000 profi a plně automatický Graef VA 802 na krájený sortiment.

V zázemí je špičkový konvektomat Rational SCC s originálním příslušenstvím Vario-smoker pro uzení přímo v prodejně, které skvěle navodí atmosféru. Dále jsme dodali nerezové regály, profi myčku nádobí Silanos a vakuovou baličku Henkelman.

Výbavu jsme doplnili sortimentem tácků, misek a stojánků na uzeniny. Zákazníkovi také připravujeme cenovky do pultů s logem firmy.

Zaujali jsme vás? Tady jsou naše služby v kostce

  • Návrh stavy, 3D modelace, vizualizace
  • Návrh prodejních prostor a zázemí
  • Kompletní dodávka vybavení a instalace
  • Zaškolení zaměstnanců
  • Záruční i pozáruční servis
  • Návrh a výroba POS materiálů

Zrealizovali jsme desítky prodejen po celé České republice. Rádi se s Vámi potkáme při práci na té Vaší. Pro rychlou poptávku vyplňte krátký formulář, nebo pište na email projekce@masoprofit.cz případně volejte na číslo 284 000 238.

BLOG

Načítám ...