Váš košík je prázdný
4.jpg
Blog

50 kilo za 15 minut! Víte, jak se dělá vinná klobása?

, 2 minuty čtení

Řeznické Vánoce mají jasnou podobu – je to vinná klobása. Kde se ale tahle dobrota vzala a jak se vlastně vyrábí? První zmínky o ní najdeme už v kuchařkách z 19. století, kdo ale vinnou klobásu „vymyslel“ zůstává záhadou.

K výrobě vinné se hodí pořádná výbava.

S největší pravděpodobností se ale jedná o českou sestru bavorské bílé klobásy, na které si na druhé straně Šumavy pochutnávají naši západní sousedé. Podobnost s německou pochutinou je na první pohled nepřehlédnutelná.

Tradiční český masný výrobek jedinečné chuti se vyrábí z hovězího a vepřového masa, ke kterému se v přiměřeném množství přidá veka nebo žemle. Koření se muškátovým ořechem, květem a citrónovou kůrou. Součástí výrobku je, jak název napovídá, i víno.

Většinou se používá bílé s jemnou muškátovou příchutí. Do klobásy ale lze přidávat i pivo. Směs se pak natlačí do střívka, které je zpravidla tenčí než například to na buřty. Mělo by mít průměr 20 milimetrů, proto je nejvhodnější střívko skopové.

Vinná klobása se považuje za tradiční vánoční pokrm zejména díky svému stočenému tvaru, který odkazuje na slunce, a tím na slunovrat.

Když se do toho pustí MASO-PROFÍK

Jako každoročně, tak i letos proběhla výroba vinných klobás pro naše zaměstnance, tentokrát v externí výrobně. Celkem 50 kg vinné klobásy se naráželo s plničkou REX za 15 minut, také díky střevům na trubičkách. Moderní technologie výrobu klobás výrazně zrychlují a zjednodušují. 

Výsledek stojí za to.

Klobása ve tvaru slunce se stala jedním ze symbolů Vánoc.

BLOG

stazeny-soubor-1-.jpg
 

Nový kalendář: Když se řezničina potká se sportem

, 2 minuty čtení

Šéf marketingu Martin Kužniar nafotil v pořadí čtvrtý kalendář MASO-PROFITu. Všech dvanáct fotografií spojuje kombinace sportovní a řeznické tématiky. Kalendáře se rozdávají partnerům a jsou také k dispozici na všech našich pobočkách.

Čtvrtý kalendář spojuje sport s řeznickou a kuchařskou tématikou.

JAK PŘIŠEL NÁPAD ZAČÍT V MASO-PROFITU FOTIT KALENDÁŘE?
„Dřív jsme jako firma rozdávali kalendáře, které neměly nic společného s řeznickou a gastro tématikou, a to mi přišlo jako škoda. Tak jsem se zaměřil na to, aby naše kalendáře souvisely s naší činností. Z toho pak začaly vznikat originální vizuály.

TÉMA LETOŠNÍHO KALENDÁŘE JE SPORT. PROČ?
Tak určitě jsem chtěl, aby náš další kalendář spojovalo jedno téma. Dříve jsme fotili sérii fotek bez jednotného konceptu, tentokrát jsem to chtěl udělat jinak. Sportovní tématika mi přišla zajímavá, protože jsme mohli ke spolupráci oslovit profesionální sportovce a dozvědět se něco o jejich disciplínách. JAK PROBÍHALO FOCENÍ? Byla to pro mě nová zkušenost hlavně v tom, že bylo potřeba oslovit sportovce a domluvit lokace, na kterých jsme pak fotili. Mile mě překvapilo to, že mi na focení kývli všichni, které jsem oslovil, a to i olympionici.

KTERÁ FOTKA JE TVÁ NEJOBLÍBENĚJŠÍ?
Nejradši mám fotku s olympijskou lučištnicí Marií Horáčkovou. Tu focení očividně bavilo. Navíc nás potom nechala si zastřílet a ukázala nám, co všechno střelba z luku za několik desítek tisíc obnáší.

Olympijská lučištnice a mistryně ČR v lukostřelbě Marie Horáčková

CO DĚLÁ FOTKU DOBROU FOTKOU?
Nejdůležitější je určitě nápad. Pokud je zajímavý, realizace už potom stojí v podstatě jenom na kvalitní přípravě.

JAK MOC JE PODLE TEBE DŮLEŽITÉ, ABY FIRMA VYRÁBĚLA VLASTNÍ MARKETINGOVÉ MATERIÁLY?
Pro nás je to jeden z takový okrajových projektů, které ale pomáhají budovat značku a identitu firmy. Jsem rád, že si takovou věc u nás dokážeme vytvořit v profesionální kvalitě. Do příštích let bych tradici focení kalendářů chtěl rozhodně udržet a rozvíjet. Baví mě fotit věci s konceptem, takže se do budoucna určitě chystáme na nějaké další jednotné téma.

Focení předcházelo spoustu příprav.

BLOG

Načítám ...