Váš košík je prázdný
4.jpg
Blog

50 kilo za 15 minut! Víte, jak se dělá vinná klobása?

, 2 minuty čtení

Řeznické Vánoce mají jasnou podobu – je to vinná klobása. Kde se ale tahle dobrota vzala a jak se vlastně vyrábí? První zmínky o ní najdeme už v kuchařkách z 19. století, kdo ale vinnou klobásu „vymyslel“ zůstává záhadou.

K výrobě vinné se hodí pořádná výbava.

S největší pravděpodobností se ale jedná o českou sestru bavorské bílé klobásy, na které si na druhé straně Šumavy pochutnávají naši západní sousedé. Podobnost s německou pochutinou je na první pohled nepřehlédnutelná.

Tradiční český masný výrobek jedinečné chuti se vyrábí z hovězího a vepřového masa, ke kterému se v přiměřeném množství přidá veka nebo žemle. Koření se muškátovým ořechem, květem a citrónovou kůrou. Součástí výrobku je, jak název napovídá, i víno.

Většinou se používá bílé s jemnou muškátovou příchutí. Do klobásy ale lze přidávat i pivo. Směs se pak natlačí do střívka, které je zpravidla tenčí než například to na buřty. Mělo by mít průměr 20 milimetrů, proto je nejvhodnější střívko skopové.

Vinná klobása se považuje za tradiční vánoční pokrm zejména díky svému stočenému tvaru, který odkazuje na slunce, a tím na slunovrat.

Když se do toho pustí MASO-PROFÍK

Jako každoročně, tak i letos proběhla výroba vinných klobás pro naše zaměstnance, tentokrát v externí výrobně. Celkem 50 kg vinné klobásy se naráželo s plničkou REX za 15 minut, také díky střevům na trubičkách. Moderní technologie výrobu klobás výrazně zrychlují a zjednodušují. 

Výsledek stojí za to.

Klobása ve tvaru slunce se stala jedním ze symbolů Vánoc.

BLOG

cover-1.jpg
 

Recept na úspěšný foodtruck? „Vaříme, na co máme chuť,“ říká Būcheck

, 3 minuty čtení

Původně bylo v plánu bistro. Kvůli nedostatku financí z toho nakonec vyšel food truck. Díky nezměrnému nadšení a tvrdé práci se z něj zanedlouho stal pravděpodobně nejznámější a nejvyhlášenější food truck v Česku. Seznamte se Būcheckem – brněnským fenoménem se slovenskými vlastníky.

Jeden obrázek řekne víc než tisíc slov.

Značku Bucheck tvoří Peter spolu se svou ženou Zuzanou. Jejich nabídku netvoří jen kvalitní hovězí a vepřové maso, ale také sladké koláče. Ani jeden z nich není původně z oboru, tím se ale odradit nenechali.

Slovenské duo tak muselo začínat skutečně od nuly. “Začiatky boli ťažké. Nie sme z oboru, takže sme všetky skúsenosti získavali za pochodu. Nemali sme zamestnancov ani žiadny pracovný plán,“ říká Zuzana.

Počáteční nesnáze se ale podařilo rychle zvládnout, a to i díky dobře nastavené filozofii podnikání. Najdôležitejšie sú pre nás určite suroviny. Väčšina našich receptov vzniká tak, že sa dostaneme ku krásnej, kvalitnej surovine a chceme ju u nás spracovať. Preto si aj čo sa dodávateľov týka, dôsledne vyberáme,“ vysvětluje slovenský pár svůj přístup.

Suroviny pro Būcheck nejsou jen základním stavebním kamenem pokrmů, ale také inspirací. Další zdroj inspirace je až mile jednoduchý – jsou to vlastní chuťové preference. „Často varíme to, na čo máme sami chuť. Inšpiráciou sú potraviny počas roka, to ako sa menia ročnými obdobiami, cestovanie, ale kľudne aj staré recepty našich prarodičov,“ říkají mladí majitelé.

Maso a sladké – dokonalá kombinace.

Zákazníci jako kamarádi

Kudy vede nejrychlejší a nejpřímější cesta ke kvalitní propagaci foodtrucku? „Jediným spôsobom akým náš biznis propagujeme je cez sociálne siete. Od začiatku sme si na nich dávali veľmi záležať, venovali sa im a trávime na nich naozaj veľa času,“ prozrazuje Zuzana svůj recept na kvalitní marketing.

Další velkou devizou podniku je silná orientace na prozákaznický přístup. „Z mnohých našich zákazníkov sa stali naši kamaráti. Snažíme sa, aby u nás bol každý spokojný. A ak nie je, alebo sa niečo pokazí, ihneď reagujeme a máme snahu túto chybu napraviť,“ doplňuje.

Būcheck ale nezůstává jen u vaření a pečení. Nově totiž nabízejí originální směs koření se kterou dvojice připravuje zákaznicky oblíbenou pochutinu – pulled pork. Obal výrobku jistě ocení každý znalec.

A co plány do budoucna? Do těch trochu hází vidle Covid, nicméně chuť po dalším rozvoji Peterovi se Zuzanou určitě nechybí a další rozrůstání svého podnikání v žádném případě nevylučují. Nezbývá, než se těšit.

Směs koření na pulled pork.

BLOG

Načítám ...