Váš košík je prázdný
cover-foto-dunlop-1920x400px.jpg
Blog

Dunlop: Na počátku bylo kolo

, 2 minuty čtení

Firma, která vznikla jako první výrobce pneumatik na světě, se nezabývá jen koly, ale i obuví. Dunlop® Protective Footwear vyrábí těžké pracovní boty pro obory zpracování potravin, zemědělství, těžařství, rybolov a další. Soustředí se přitom na specifické požadavky jednotlivých odvětví.

Ideální boty pro potravináře? Rozhodně Dunlopky.

Kořeny firmy sahají do až do roku 1888. Tehdy měl skotský válečný veterán John Boyd Dunlop jednoduchý nápad, který změnil svět. Když si všiml, jak nepohodlná je pro jeho syna jízda na tříkolce přes kameny a nerovnosti, napadlo ho pokrýt kola gumou a napumpovat ji. Tak se zrodila pneumatika a později vznikla i společnost Dunlop.

Později sice vyšlo najevo, že stejný nápad měl už čtyřicet let předtím skotský vynálezce Robert William Thompson, kvůli čemuž Dunlop přišel o patent, společnost se nicméně etablovala jako stěžejní výrobce. Značku Dunlop nese celá řada výrobků z gumy.

První ochrannou botu společnost vyrobila v roce 1927. V současnosti Dunlop vyrábí obuv pro různá pracovní odvětí. Firma totiž rozumí tomu, že pracovník v masné výrobě má jiné požadavky než zemědělec. Kvalita a inovace jsou hlavními hodnotami Dunlop® Protective Footwear.

Čas na přezutí

S příchodem drsnějšího počasí je ideální čas pomýšlet na kvalitní holínky pro práci venku. Boty DUNLOP Purofort Professional ocení nejen zemědělci, ale díky barvě třeba také myslivci. Jejich hlavní přednosti spočívají ve snadné omyvatelnosti, ergonomickém tvaru a tepelně izolačních vlastnostech.

Pracovníci v potravinářství zase ocení model DUNLOP Acifort Classic, a to především díky výborným protiskluzovým vlastnostem při práci na mokrém povrchu. Další výhodou je komfort, který boty poskytují. Vynikají flexbilitou a ergonomií. Dlouhou směnu tak nepromění v noční můru plnou bolesti a otlačenin.

Omyvatelnost, funkčnost a komfort.

BLOG

cover-foto-konzervy-1920x400px.jpg
 

Nejlepší pršuty jsou v Litoměřicích!

, 3 minuty čtení

Klasická řeznická prodejna se proměnila ve stylový specializovaný obchod s pršuty. Stalo se tak mimo jiné zásahem projekčního oddělení MASO-PROFITU, které pomohlo s koncepcí prodejny a následným designem interiéru.

Prostor před rekonstrukcí

Rodinný podnik PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích je zaměřený na výrobu pršutů a fermentovaných výrobků. Při výrobě pršutů se očištěná svalovina se nakládá do soli a koření a následně se suší. To může trvat několik měsíců, ale někdy i let. Receptury jednotlivých výrobců se liší, a tím pádem i chutě jejich výrobků. PRŠUTÉRIE® Chovaneček nabízí produkty z různých druhů mas, od hovězích a vepřových přes zvěřinové až po jehněčí.

„Poptávka na remodeling řeznické prodejny nám na stole přistála už v roce 2016. Nakonec jsme realizovali až v roce 2021,“ říká projektový manažer MASO-PROFITu Pavel Tomandl. Jednalo se původně o řemeslné řeznictví v retro stylu, které se mělo proměnit na moderní prodejnu s nabídkou pršutů.

Těžiště projektu spočívalo v návrhu podoby prodejny včetně rozmístění vitrín a ambientního osvětlení. „Pršuty jsou totiž produkt, u kterého na světle při prezentaci dost záleží,“ vysvětluje Tomandl. „Součástí naší práce bylo vytváření renderů a hmotové vizualizace,“ dodává.

Původní stav

Žádný projekt se neobejde bez výzev

Samotná realizace probíhala za ztížených podmínek, šlo především o zhoršenou dostupnost materiálů. „Museli jsme improvizovat. Základní myšlenka zůstala stejná, ale invertovali jsme například barvy obkladů a podlahy. Oproti původnímu plánu jsme podlahu udělali tmavou a obklady světlé. Design doplňuje betonová stěrka na zdi,“ říká Pavel Tomandl.

Součástí akce byly i de facto hrubé stavební úpravy, na kterých pracoval další externí dodavatel. Prodejna se totiž nachází v zástavbě historického centra Litoměřic. „To s sebou samozřejmě neslo řadu problémů, především co se týče bourání a přizpůsobování prostoru pro přístěnné vitríny,“ popisuje Tomandl.

Prostor po rekonstrukci

„Největší výzva byla neprobourat stěny z kamene a mazaniny, které byly občas vyplněné i slámou,“ doplňuje. V průběhu přestavby bylo nutné se operativně domlouvat s památkáři, tuto agendu si vzal na starost sám majitel obchodu Vlastimil Chovaneček.

Faktická práce na prodejně tak zabrala celkem čtyři týdny a dopadla úspěšně. „S realizací jsme velmi spokojeni. Všechny drobné problémy se podařilo včas a k naší spokojenosti vyřešit,“ zhodnotil akci na závěr pan Chovaneček.

PRŠUTÉRIE® Chovanečků v Litoměřicích

Projektování, ale nejen prodejen

Návrh a vybavení prodejních i výrobních prostor je specializovaná disciplína, ve které je třeba skloubit znalosti z různých oborů. Díky rozvržení prostoru zkušenými projektanty může váš provoz efektivně ušetřit snížením prostojů ve výrobě a vydávání. Poptejte nás pro váš projekt, a my s vámi budeme od prvotní myšlenky až po úspěšnou realizaci.

BLOG

Načítám ...